آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اعلام اسامی فرآورده های غذایی غیرمجاز

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های غذایی را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا اقدام به جعل مستندات نموده اند، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، در این اطلاعیه فرآورده های غذایی سبوس برنج شرکت کی سان، پنیر گوسفندی تولید سوپر لیقوان اصل با نام تجاری شاهسی، انواع ادویه با نام های تجاری خانواده سومک گلساران بیطاس صمیم، نمک با نام تجاری شور ریز، زعفران با نام تجاری آرتمیس، خلال پسته، فلفل قرمز، آلو(چهارمیوه)، ادویه پاپریکا، پودرنارگیل، چای سبز محصولات غذایی پژواک سلامت پارسه با نام تجاری پرهان، فرآوری لواشک - فرآوری هفت میوه- فرآوری آلوچه شرابی تولید شرکت تولید و فرآوری خشکبار آذرمتین با نام تجاری ترش تک، آلوچه و زردآلو محصول شرکت ترش آوران سیامک با نام تجاری اصل اکبری قمرالدین به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی شده اند.

همچنین محصولاتی چون عسل با نام تجاری کندوبال، بستنی حصیری با نام تجاری سویلی، شیرینی و شکلات سنتی صنایع غذایی مهرآیین با نام تجاری امیر، لواشک رولی صنایع اورمان و عرقیات(بیدمشک، نعنا، سرکه سیب، معجون قند) گلاب و عرقیات عطر بهار به دلیل جعل مستندات مورد نظر اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات فوق الذکر را در مراکز فروش مشاهده می کنند خواست که معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند. شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان برای دریافت مشخصات مکان های عرضه فرآورده های غیرمجاز اعلام شده است.