آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
حوادث
۱۹

رازگشایی از 3 جنایت پس از 12 سال

مرد جوان که در خونخواهی از برادرش، مرتکب قتل شده بود پس از 12 سال زندگی مخفیانه دستگیر شد. متهم در این مدت ازدواج کرده و صاحب سه فرزند شده بود.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از سال 82 و به دنبال نزاعی مرگبار در یکی از روستاهای ورامین در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران پس از اطلاع راهی محل درگیری شدند و دریافتند در این نزاع دو نفر جان خود را از دست داده اند. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل این جنایت آغاز شد تا این که دو سال پس از این جنایت مردی جوان در یکی از میدان های شهر ورامین به قتل رسید.

کارآگاهان جنایی در جریان تحقیقات در این پرونده، متوجه شدند مرد جوان قربانی درگیری مرگبار دو سال قبل شده است. برادر یکی از مقتولان آن جنایت به تصور این که این مرد قاتل برادرش بوده، به دنبال انتقام از او بود. مرد 22 ساله به نام حمید با مشاهده مقتول در میدان امام حسین (ع) ورامین به او حمله ور شد و این قتل را رقم زد.

حمید پس از این جنایت از ورامین متواری شد و هیچ ردی از او در دست نبود. ماموران چند مخفیگاه او را شناسایی کردند اما قبل از حضور پلیس، او به محلی دیگر می رفت.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این باره به جام جم گفت: چندی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی سرنخ هایی از متهم در یکی از شهرهای غربی کشور به دست آوردند. تحقیقات پلیسی نشان داد، قاتل پس از فرار به این شهر ازدواج کرده و صاحب سه فرزند شده است.

وی افزود: ماموران با نیابت قضایی راهی این شهر شدند و مرد 34 ساله را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به ارتکاب این قتل در خونخواهی برادرش اعتراف کرد و مدعی شد، مقتول عامل قتل برادرش بود. او پس از قتل مدتی زندگی مخفیانه داشت تا این که پس از مدتی به تصور این که پلیس دیگر در تعقیب او نیست، ازدواج می کند. او نمی دانست پلیس همچنان در تعقیب اوست و گرفتار خواهد شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیسی در این پرونده ادامه دارد و متهم با قرار قانونی روانه زندان شد.