آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
صفحه اول
۱

استقبال موتورسواران از خرید بیمه نامه شخص ثالث

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی از استقبال خوب موتورسیکلت سواران در خرید بیمه نامه شخص ثالث خبر داد.

علی جباری در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: تنها در تیرماه 180 هزار بیمه نامه شخص ثالث به موتورسیکلت سواران فروخته شد که این استقبال جای خوشحالی دارد. فاز دوم طرح ملی خرید بیمه نامه ویژه موتورسیکلت ها با بخشش جرایم آن از اول تیر آغاز شده است و تا آخر شهریور ادامه دارد.

وی گفت: در فاز اول که در اسفند سال گذشته برگزار شد بیش از 178 هزار بیمه نامه شخص ثالث ویژه موتورسیکلت سواران به فروش رفت که حدود 150 درصد بیشتر از کل بیمه نامه هایی است که پیش از آن به موتورسیکلت سواران فروخته شده بود.

جباری اظهار کرد: براساس قانون موتورسیکلت سوارانی که فاقد بیمه نامه بودند برای خرید بیمه نامه شخص ثالث 230 هزار تومانی (در صورت تاخیر) باید معادل همین مبلغ را نیز جریمه می پرداختند که در طرح ملی ویژه موتورسیکلت سواران این جریمه بخشوده شده است.

وی تصریح کرد: در فاز دوم علاوه بر بخشودگی جریمه به شرکت های بیمه ای ابلاغ شده است که شرایط تقسیط فروش این بیمه نامه را برای موتورسیکلت سواران مهیا کنند.

جباری خاطرنشان کرد: همچنین طی چند روز آینده تفاهم نامه ای را با بانک ملی امضا خواهیم کرد که بر اساس آن این بانک تمام قیمت بیمه نامه را به شرط خرید بیمه نامه، به موتورسیلکت سواران، وام با نرخ سود کمتر از سایر تسهیلات اعطا خواهد کرد.