آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
فرهنگ و هنر
۱۶

ادبیات

مجاهدی دبیر نخستین کنگره شعر بقیع شد

محمدعلی مجاهدی به عنوان دبیر نخستین کنگره سراسری شعر بقیع آخرین حرم معرفی شد.

به گزارش فارس، هادی جان فدا نماینده شورای سیاستگذاری این کنگره، این شاعر را به عنوان دبیر نخستین کنگره سراسری شعر بقیع معرفی کرد.

فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر بقیع آخرین حرم، در بخش های اصلی شامل ائمه بقیع علیهم السلام با دو محور مدایح و مراثی و زیارت ائمه بقیع علیهم السلام و توسل به ایشان و بخش ویژه حرم مطهر بقیع شامل دو محور تخریب بقیع و لزوم احیای آن و تفکر سلفی و تخریب مقدسات اسلامی منتشر شده است. مهلت ارسال آثار تا هفتم شهریورماه 1396 مصادف با سالروز شهادت امام باقر (ع) خواهد بود و شرکت کنندگان می توانند از طریق نشانی الکترونیکی akharinharam@gmail.com آثار خود را در تمام قالب های شعر به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

آسیب شناسی شعر کودک با مصطفی رحماندوست

نخستین نشست تخصصی و ادبی «قاف» با موضوع آسیب شناسی شعر کودک و نوجوان، با حضور مصطفی رحماندوست، یکشنبه اول مرداد توسط کانون ادبی «قاف» در فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی برگزار می شود.

به گزارش جام جم آنلاین، پیمان صفردوست دبیر کانون ادبی «قاف» با اعلام این خبر افزود: این سلسله نشست های تخصصی و ادبی در حوزه شعر و با هدف بررسی و واکاوی آسیب ها و فراز و فرودهای شعر در حیطه‎های مختلف شعر برگزار می شود.