آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
رسانه
۵

سفارش سرقت خودرو بده یک ساعت بعد تحویل بگیر

دزد حرفه ای سفارش خرید خودرو می گرفت و در کمتر از یک ساعت خودروی موردنظر را سرقت می کرد. به گزارش جام جم، از چندی پیش شکایت هایی در دستور کار ماموران اداره دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می داد، خودروهای پژو 206، پژو 405 و سمند در محله های مختلف پایتخت به طور سریالی سرقت شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، با دستور قضایی تحقیقات در این باره آغاز شد. جست وجوها ادامه داشت تا این که معلوم شد خودروهای سرقتی با مدارک خودروهای مشابه و تصادفی در شهرهای دیگر به فروش رسیده است.

جست وجوها در این باره ادامه داشت تا این که ردپای افرادی سابقه دار در این سرقت ها به دست آمد. ماموران مخفیگاه های آنها را زیرنظر گرفتند تا این که موفق به دستگیری چهار نفر در این باره شدند. آنها با هماهنگی قضایی بازداشت شدند. این افراد با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و اظهاراتی ضد و نقیض مطرح کردند تا این که در ادامه تحقیقات اعلام کردند سارق اصلی خودروها یک متهم سابقه دار است که در شهریار زندگی می کند. آنها در این باند فقط عهده دار سند نمره کردن و خرید خودروهای تصادفی بوده اند. در قبال این کار هم دو تا سه میلیون تومان نصیبشان می شده است. با اعتراف اعضای این باند بود که دزد حرفه ای خودرو و افرادی که در فروش خودروهای سمند نمره شده در مناطق دیگر از جمله شهرهای جنوبی و شرقی کشور نقش داشتند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در ادامه این جست وجوها در عملیات های جداگانه پلیسی چند روز پیش دزد حرفه ای خودرو و هفت همدستش، شناسایی و بازداشت شدند.

آنها نیز در جریان تحقیقات به جرایمشان اعتراف کردند. این در حالی بود که سرکرده باند که دزد اصلی خودروها بود به افسر تحقیق گفت: همدستانم به من سفارش خودروهای سرقتی می دادند و من هم در کمتر از یک ساعت خودروهای موردنظر را در سطح شهر تهران سرقت می کردم. بعد آنها را با مدارک جعلی می فروختم.

با اعتراف این متهم و همدستانش آنها روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم این باند ادامه دارد.