آرشیو یکشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۷
جهان
۶

ضربات سهمگین حزب الله به تروریست ها در شرق لبنان

رزمندگان حزب الله که با هماهنگی ارتش سوریه عملیات خود را در ارتفاعات عرسال از دو روز قبل آغاز کردند، ضمن وارد کردن تلفات سنگین به تروریست های مستقر در شرق لبنان، موفق به آزادسازی مناطق دیگری در این منطقه شدند و اتاق فرماندهی جبهه النصره را منهدم کردند.

بنابر این گزارش، حزب الله حجم موشکی و توپخانه ای خود را در ارتفاعات عرسال افزایش داده، مواضع النصره در این منطقه را هدف قرار گرفته و بخش هایی از جنوب شرق این منطقه را آزاد کرده است.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، حزب الله موفق شد پس از آزادسازی «وادی الدقیق و وادی الزعرور» بر ارتفاعات «جبل القنزح» و «وادی الخیل» مسلط شود.

حزب الله جمعه قبل «سهل الرهوه و ظهر الهوه» را آزاد کرد، حدود 18 نفر از اعضای النصره کشته شدند و مقاومت موفق شد اتاق کنترل از راه دور النصره را از دست آنها خارج کند. بر اساس این گزارش، طی عملیات فعلی حزب الله و ارتش سوریه، «تله البرکان» و ارتفاعات «الکره الاول، ضلیل الحاج و حزف الصعفه» در «جرود فیطه» در قلمون غربی نیز آزاد شدند. خبرنگار المیادین اعلام کرد، اعضای مقاومت با موشک خطوط امدادی النصره را در «وادی العوینی و وادی الخیل» در جرود عرسال هدف قرار گرفتند و تروریست های النصره خسارت های زیادی متحمل شدند. نیروی هوایی سوریه نیز مواضع تروریست ها را در جرود فلیطه در قلمون غربی و در مرز با ارتفاعات عرسال هدف قرار دادند.

در همین حال لجبران باسیل، وزیر خارجه لبنان و رئیس جریان ملی آزاد این کشور که جزو متحدان اصلی حزب الله محسوب می شود در توییتر نوشت عرسال به صاحبان آن برگردانده خواهد شد.