آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۸
صفحه آخر
۱۲

در بیانیه مشترک انصارالله و ارتش یمن تاکید شد: پالایشگاه های نفتی عربستان اهداف نظامی هستند

در بیانیه مشترک انصارالله و ارتش یمن که ساعاتی پس از حمله موشکی به پالایشگاه نفتی سعودی ها منتشر شده آمده، پالایشگاه های نفتی عربستان از این پس جزو اهداف نظامی این کشور خواهد بود.

انصارالله در بیانیه ای مشترک با ارتش یمن که ساعاتی پس از هدف قرار دادن پالایشگاه نفتی عربستان در استان «ینبع» برای دیگر شرکت های نفتی عربستان هم خط و نشان کشیده و اعلام کرده که آنها از تیررس موشک ها در امان نخواهند بود.

در این بیانیه به صراحت اعلام شده که پالایشگاه های نفتی عربستان «هدف نظامی ما است».

یگان موشکی یمن اما در واکنش به اعلام مقامات سعودی که گفته اند آتش سوزی در شبکه انتقال برق پالایشگاه نفت شهر «ینبع» به دلیل افزایش دمای هوا بوده و نه موشک های یمنی، تاکید کرد که به دشمن وعده می دهیم که این حرارت دما را در دل زمستان نیز شاهد خواهد بود.

مسئولان سعودی شنبه شب در پی شلیک موشک بالستیک «برکان 2» به پالایشگاه های نفتی شهر «ینبع» واقع در ساحل دریای سرخ مدعی شدند که ترانسفورماتور برق متعلق به یکی از این تاسیسات نفتی دچار حریق شده است تا به این ترتیب همچون گذشته حمله موشکی یمنی ها را تکذیب کنند.

همچنین در پایان این بیانیه خاطرنشان شده که حملات اخیر انتقامی در تلافی سر بریدن گروگان های یمنی در استان تعز عربستان بوده است.