آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: شماره گذاری خودرو با استاندارد یورو 4 تا سال 98 به پایان می رسد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شماره گذاری خودرو با استاندارد یورو 4 تا سال 98 به پایان می رسد و پس از آن خودرو ها با استاندارد یورو 5 تولید خواهند شد.

به گزارش فارس، معصومه ابتکار در مراسم رونمایی از طرح کلان ملی فناوری و نوآوری خانواده موتور ملی سه سیلندر از تولید خودروهایی با استاندارد یورو 4 در دولت یازدهم خبر داد و گفت: از سال 93 فقط خودرو با استاندارد یورو 4 شماره گذاری شده و غیر از این استاندارد در کشور هیچ خودرویی مجوز شماره گذاری دریافت نکرده و نخواهد کرد.

ابتکار با بیان اینکه با برنامه های صورت گرفته از سال 98 خودرو ها با استاندارد یورو 5 تولید خواهند شد تا کمک بزرگی به کاهش آلودگی هوا در شهر ها به ویژه کلانشهر ها شود، افزود: 6 میلیون و 800 هزار خودرو و موتورسیکلت درتهران تردد می کند که اگر از استاندارد کافی برخوردار نباشند سهم عمده ای در آلودگی هوا خواهند داشت.

وی تاکید کرد: هر انسانی روزانه به 16 کیلوگرم هوا نیاز دارد که سلامت این هوا از اهمیت زیادی برخوردار است و اقداماتی که انجام می شود همه در راستای کاهش آلودگی برای داشتن هوایی سالم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیر از تلاش وزارت صنعت برای استاندارد کردن خودرو ها، گفت: وزارت نفت نیز باید برای عمل به وظیفه خود در زمینه ارتقای سوخت استاندارد تلاش کند، البته گام های خوبی برداشته اما کافی نیست.

ابتکار گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به طور مستمر از صنعت خودروسازی بازدید می کند و همین کار را برای تولید سوخت بنزین با هدف استاندارد بودن نیز داریم تا کیفیت بنزین همگام با رشد صنعت خودرو اتفاق بیفتد و ما از وزارت نفت تولید سوخت با استاندارد یورو 5 و به بالا را انتظار داریم.

نخستین نمونه موتور ملی سه سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو 6 تولید شده در شرکت سایپا دیروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.