آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۸
فرهنگ و هنر
۱۶
موسیقی

«غمنومه فریدون» در روز اول 190 میلیون فروخت

روز شنبه در حالی نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم «غمنومه فریدون» برگزار شد که شماری از مخاطبان موسیقی برای دریافت آلبوم حسین علیزاده ساعت ها در صف ایستادند.

به گزارش فارس، شنبه شب گذشته نشست خبری و مراسم رونمایی از آلبوم «غمنومه فریدون» آخرین اثر حسین علیزاده با حضور عوامل تولید این اثر و جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد. در این مراسم، نسخ محدود و ویژه این آلبوم نیز به مخاطبان عرضه شد. نسخه محدود و خاص غمنومه فریدون با کارگردانی گفتارهای نیما دهقانی و طراحی گرافیک فرهاد فزونی شامل مواردی همچون لوح فشرده اثر شنیداری، لوح فشرده موسیقی های مستقل اثر، دی.وی.دی مستند پروژه و همچنین کتاب مصور، تابلوهای تایپوگرافی و تصویرسازی اثر است و در بسته بندی نفیس به همراه شناسنامه شماره دار اثر (از شماره یک تا 2000) که به امضای مولفان رسیده است، با قیمت 95 هزار تومان عرضه شده بود.

بنا بر اعلام مشاور رسانه ای این پروژه در مجموع پیش فروش اینترنتی و حضوری در روز اول، تمامی 2000 نسخه محدود از این آلبوم به فروش رفته است.

به این ترتیب نسخ محدود ویژه آلبوم آخر علیزاده موفق به فروش 190 میلیونی در روز اول شده است. جدیدترین اثر موسیقایی حسین علیزاده به نوعی بازگشتی به ادبیات و موسیقی مغفول کوچه و آثار شنیداری ای از این دست است. در این اثر، بازیگران و هنرمندانی همچون صابر ابر، فرهاد اصلانی، امیر جعفری، حبیب رضایی، آیدا شاملو، سیامک صفری، ژاله علو، فاطمه معتمدآریا و زنده یاد مرتضی احمدی ایفای نقش کرده اند.