آرشیو دوشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۸
سینما
۱۲
سینمای جهان

کارگردان «جوخه خودکشی 2» انتخاب شد

کیکاووس زیاری

جائومه کولت سرا، به عنوان کارگردان دومین قسمت «جوخه خودکشی» انتخاب شد. این انتخاب در حالی صورت گرفت که در چند ماه گذشته، نام های زیادی به عنوان کارگردان فیلم مطرح شد. در بین این نام های سرشناس حتی نام کسی مثل مل گیبسن هم دیده می شد.

نزدیکان به کمپانی برادران وارنر می گویند هنوز قرارداد رسمی با این فیلمساز بسته نشده، اما او حتما پشت دوربین این فیلم قرار خواهد گرفت. تهیه کنندگان جوخه خودکشی می گویند برای دومین قسمت آن به دنبال فیلمسازی هستند که بتواند اکشن را در نهایت خودش، روی پرده سینما منتقل کند و کولت سرا دقیقا چنین فیلمسازی است. هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری فیلم اعلام نشده، اما تابستان سال 2019 به عنوان زمان اکران عمومی آن تعیین شده است. از گروه بازیگران نسخه اصلی، تا به حال حضور ویل اسمیت و مارگوت رابی در قسمت دوم تائید شده است. البته شنیده می شود لیام نیسن که دوست صمیمی کولت سرا است، احتمالا در دومین قسمت فیلم بازی خواهد داشت.

فروش جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) به رقم 746 میلیون دلار رسید. این اکشن کمیک استریپی و ابرقهرمانانه جوخه خودکشی موفق شد در آمریکای شمالی، 325 میلیون دلار فروش کند. منتقدان سینمایی از قبل پیش بینی می کردند اکران عمومی جوخه خودکشی در آمریکای شمالی و بقیه کشورهای دنیا با موفقیت بالای مالی همراه باشد. این محصول تازه کمپانی برادران وارنر، براساس داستان مصور یک مجموعه داستان کمیک استریپی ابرقهرمانانه شرکت دی سی کامیکز ساخته شد. کاراکترهای ابرقهرمان داستان فیلم که هر یک قابلیت های ویژه و منحصربه فردی دارند، با کمک یکدیگر به مقابله با موجودات شرور داستان پرداختند. برای تولید این فیلم، هزینه بالای 175 میلیون دلاری صرف شد و تحلیلگران اقتصادی سینما می گویند همین مقدار پول صرف تولید قسمت دوم آن خواهد شد. خط اصلی داستان قسمت تازه، هنوز فاش نشده است.