آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۷۹
صفحه آخر
۱۲

فلسطین در آستانه انفجار/لیونی: یک قدم تا جنگ تمام عیار فاصله داریم

با «وخیم» شدن اوضاع در قدس و سرزمین های اشغالی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی گفته فلسطین در آستانه انفجار قرار دارد؛ بلافاصله تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق این رژیم نیز هشدار داد که بیش از یک قدم تا وقوع جنگ تمام عیار با مسلمانان فاصله نداریم!

«گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مقابل سربازان جدید ارتش بود که هشدار داد «اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه در آستانه انفجار است.»

آیزنکوت با اشاره به تحولات فلسطین گفت: «این مرحله یک مرحله پیچیده است و حوادث اخیر نشان دهنده ماهیت چالش هایی است که ارتش اسرائیل با آن مواجه است.»

هشدار این مسئول نظامی اسرائیلی در زمانی صورت گرفته که نیروهای رژیم صهیونیستی دوربین های مراقبتی را در باب الاسباط در ورودی مسجدالاقصی برای رصد تحرکات فلسطینی ها نصب کرده اند. اخیرا قرار دادن گیت های بازرسی در ورودی های مسجدالاقصی موجب درگیری های بسیار شدیدی میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها شده است. جمعیت هلال احمر فلسطینی بامداد دوشنبه اعلام کرد، 21 فلسطینی دیگر یکشنبه شب در درگیری با ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی دروازه «الاسباط» مسجدالاقصی زخمی شدند. بدین ترتیب شمار مجروحان فلسطینی طی 12 روز گذشته به 621 نفر و شهدا به 6 نفر رسیده است.

در چنین شرایطی تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده، «ما یک گام بیشتر به یک جنگ تمام عیار مسلمانان علیه اسرائیل فاصله نداریم.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، وی افزود اختلافات تاکتیکی بر سر تدابیر امنیتی در مسجدالاقصی منجر به وخامت اوضاع شده است و اسرائیل باید این روند را متوقف کند.

بیانیه شیخ الازهر

از سوی دیگر، «احمد الطیب»، شیخ الازهر از هیئت علمای عالیرتبه خواست تا امروز (سه شنبه) نشست فوق العاده ای در واکنش به اقدامات بی سابقه رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی تشکیل دهند.

در بیانیه شیخ الازهر آمده: «هدف این نشست بررسی افزایش نقض حقوق فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی و هتک حرمت مقدسات اسلامی شهر قدس است.

دراین بیانیه هم چنین آمده: «در این نشست به بررسی تلاش های رژیم اشغالگر اسرائیل برای یهودی سازی قدس، تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و تلاش برای سلطه آن و نیز نقش علمای امت برای مقابله با این تجاوزات پرداخته می شود.»