آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۹
صفحه اول
۱

پرده برداری رئیس دادگاه از جزئیات قرارداد شمس و زنجانی

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح دیروز در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

به گزارش میزان، در این جلسه نیز شمس متهم ردیف دوم پرونده برای ادامه دفاعیات در جایگاه حاضر شد و قاضی مقیسه خطاب به وی گفت: شما می گویید قراردادی با کسی امضا نکرده اید اما شما با نفت قرارداد امضا کرده اید.

قاضی مقیسه در واکنش به این اظهار نظر متهم مبنی بر این که من با بابک زنجانی قرارداد کارگزاری امضا کردم، گفت: قراردادی بین شما و بابک زنجانی در مورخ 15/9/91 ساعت 16 در دفتر بابک زنجانی در خصوص نحوه برنامه های فساد سازمان یافته مبنی بر این که پول ها را در کجا و چگونه خرج کنید که به پیمانکاران و شرکت نفت نرسد، منعقد شده است، آیا این اقدامات ضربه به نظام نیست؟ شما باید پول را برای توسعه کشور به پیمانکاران می دادید همچنین در بند الف قرارداد مقرر شده که شرکت هواپیمایی اونور ایر توسط بابک زنجانی به مبلغ 255 میلیون دلار خریداری شود.

قاضی مقیسه افزود: ذره ذره و در هر نقطه شما با هم شراکت داشتید و بند دوم قرارداد نیز مربوط به خرید شش فروند ایرباس 320، پنج هواپیمای آرجی و چهار فروند ایرباس 300 است. ما می خواهیم روشن شود اینها در کجا هزینه شده است. پرونده می گوید که شما یک میلیارد و 200 میلیون دلار را گرفته و پس نداده اید. شما بگویید پول 13 میلیون بشکه نفت چه شده است؟

وی ادامه داد: در شرایط تحریم از شما خواسته شده است که نفت را بفروشید. جای تعجب است که این همه انسان خوب در کشور وجود دارد اما واگذاری این کار را به شما داده اند که تابعیت انگلیسی دارید.