آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۹
صفحه اول
۱

زنگنه: بنزین باید گران شود

وزیر نفت درباره افزایش مصرف بنزین در روزهای اخیر، با بیان این‎که مصرف ترمز بریده است، گفت: مصرف کنونی که حدود 84 میلیون لیتر در روز است نسبت به سال گذشته، 5/8 درصد افزایش یافته که با توجه به اضافه شدن یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو و حدود 700 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال 95 و اسقاط نشدن وسایل نقلیه مستهلک، این میزان مصرف غیرعادی به شمار نمی‎آید.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه افزود: فعال شدن صنعت خودرو، تولید ثروت و به‎تبع اشتغالزایی بیشتر باعث خوشحالی ماست، اما ناگزیر تبعاتی نیز مانند افزایش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

زنگنه احتمال تاثیرپذیری مصرف بنزین از حذف سهمیه‎بندی را رد کرد و ادامه داد: اگر کارت هم بود، باز خودروها به میزان درخواستی بنزین مصرف می‎کردند و آن موقع هم مانعی برای مصرف نداشتند.

وزیر نفت به ثابت ماندن قیمت بنزین در دو سال اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این علامت بدی است.

زنگنه اظهار کرد: درست است که مردم انتظار دارند قیمت‎ها افزایش نیابد و افزایش قیمت هم ممکن است آثار تورمی داشته باشد، اما به هر حال ثابت ماندن قیمت هم مشکلاتی ایجاد می‎کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه‎ای برای افزایش قیمت دارد، گفت: از این دولت که زمان زیادی نمانده است، دولت بعد باید به این موضوع فکر کند و تصمیم بگیرد.

زنگنه راهکار اساسی را تولید خودروهایی با مصرف کمتر و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: نمی‎توان تولید خودرو را متوقف کرد؛ بنابراین باید با راهکارهای مناسب از جمله تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی، مصرف را کاهش داد.