آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۹
فرهنگ و هنر
۱۶

هنرهای تجسمی برای احیای محیط زیست

هفتمین سالانه هنر معاصر پرسبوک برگزار می شود.

به گزارش ایران آرت، هفتمین سالانه هنر معاصر پرسبوک مانند دو دوره پیشین بر تمرکز و تاثیر علم بر هنر و نیاز زیست محیطی پایه ریزی شده و هنرمندان خلاق و نوگرا را دعوت به همکاری بر یک پروژه فضا محور کرده است. مکان در نظر گرفته شده برای این پروژه، کبوترخانه های اصفهان است.

هفتمین هنر معاصر پرسبوک با محوریت مکانی کبوترخانه از هنرمندان می خواهد، با توجه به مستندات موجود در کانال پرسبوک، آثاری فضا محور و ملهم از محیط به وجود آورند. هدف این پروژه، بازاندیشی اهمیت معماری و طراحی پایدار در مناطق خشک ایران و کمک به جلب توجه عموم برای مرمت و احیای این بناها از طرف جامعه هنرمندان و معماران است. برنامه ریزان و طراحان هفتمین سالانه پرسبوک را ندا درزی و پاملا کریمی تشکیل می دهند و پویا آریان پور، شادمهر راستین، بهرنگ صمدزادگان، محمدرضا قانعی و پاملا کریمی داوری آثار این دوره را برعهده دارند.

امید قجریان: مشاور هنری، مژده اتراک: کوکیوریتور، مریم آموسا: مدیریت رسانه، نسترن صفایی: تندیس، صالح تسبیحی: گرافیک و علیرضا ارواحی: دبیری مباحث هنری را برعهده دارند.

هنرمندان حیطه تجسمی، فیلمسازی، هنر صدا، هنرنور، هنر الیاف، سفال و سرامیک و معماری می توانند حداکثر سه اثر برای شرکت در سالانه ارائه و تصاویر آثار (حداقل یک مگا پیکسل) را به ایمیل دبیرخانه پرسبوک ارسال کنند.