آرشیو سه‌شنبه ۳ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۷۹
رسانه
۵

جزئیات فرار دزد ناکام بانک

پرونده سرقت ناکام از بانک سپه با اظهارات راننده ای که گروگان سارق بود، وارد مرحله ای تازه شد.

ساعت 14 و 6 دقیقه 21 تیر امسال مردی که سلاح کلتی به دست داشت، وارد بانک سپه شعبه سلیمان خاطر در خیابان مطهری تهران شد و با تهدید مرد مشتری و بیش از ده نفر از کارکنان بانک درصدد سرقت از آنجا بود که ناکام ماند. او با تهدید راننده تاکسی سوار خودروی او شد و گریخت و پس از طی مسافتی از خودرو پیدا شد و با کمک مردی موتورسوار گریخت. بازبینی دوربین های مداربسته بانک نشان می داد سارق مسلح چهار دقیقه ای در بانک بوده و افراد حاضر را به مرگ تهدید کرده اما نتوانسته پولی سرقت کند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران، با دستور بازپرس رسولی تحقیقات در اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری سارق ناکام فراری آغاز شد.

در این مرحله با شناسایی راننده تاکسی او برای تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی تهران منتقل و ابعاد جدیدی از پرونده فاش شد.

وی به افسر تحقیق گفت: ساعت 14 در انتظار مسافر بودم که مردی نقابدار سوار خودرویم شد. او سلاحی را روی سرم گذاشت و چند ضربه ای به من زد و با تهدید خواست هرچه سریع تر او را از محل دور کنم. خیلی ترسیده بودم و از ترس جانم حرکت کردم. پس از طی مسافتی از من خواست وارد کوچه ای شوم. با دیدن موتورسواری که آن طرف ایستاده بود، پیاده شده و سوار موتور او شد. تهدیدم کرد اگر پشت سرشان حرکت کنم به من شلیک می کند و بعد با مرد موتورسوار فرار کردند.

با اطلاعات به دست آمده از این مرد، سارق ناکام و همدست فراری اش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.