آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۲۰
روزنامه فردا
۲۰
حرف درشت

آیا مسئولان نمی بینند؟

پوریا عالمی

آقای لاریجانی (علی) سر شوخی را با وزیر بهداشت باز کرد و گفت: «چون ایشون چشم پزشک هستند و فقط هم چشم های سیاسی ها را عمل می کنند، لابد به همین دلیل است که وضع کشور این طوری شده و سیاسیون درست نمی بینند!»

از آنجا که فروید، من و دیگر اندیشمندان معتقدیم شوخی یک سرش جدی است، تصمیم گرفتیم شوخی لاریجانی با وزیر بهداشت را برای شما آنالیز کنیم:

1- این شوخی یعنی وضع مملکت به هرحال «یک طوری» شده؛ چون تا دیروز ما هرچی می گفتیم چرا این طوری شده، مسئولان می گفتند مگه چطوری شده؟ ما می گفتیم این طوری شده دیگه؟ مسئولان می گفتند طوری نشده شما خودتون یک طوری تون شده، فکر می کنید مملکت طوری شده.

2- آیا جمله «سیاسیون درست نمی بینند» یعنی ژن آنها خوب نیست؟ آیا نظریه انتقال «ژن خوب» رد شده؟

3- آیا وزیر بهداشت «فقط» سیاسی ها را درمان می کند؛ یعنی طبیعی است که غیرسیاسی ها درمان نشوند؟ راستی پرونده کیارستمی چطور شد؟ چی؟ آهان... آبش رو کشیدند چلو شد.

4- ما تا دیروز می گفتیم تقصیر مسئولان است که مملکت این طوری شده و هر شب دعا می کردیم عوض شوند، منتها الان فهمیدیم آنها که گناهی ندارند و چشمشان نمی بیند و هی می زنند چیزها را خراب تر می کنند. برای همین ما از امشب به جای تغییر مسئولان برای شفای مسئولان دعا می کنیم.

5- مسئولان درکل خسته نباشند که کار به جایی رسیده که سر وضع ما شوخی می کنند. ایشالا که همیشه شاد باشند و بخندند چون آنها که مسئول نیستند، ما مسئول وضع خودمانیم.

6- ایشالا بخندند منتها از قدیم گفتند به هم نخندیم، با هم بخندیم.