آرشیو چهارشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۰
ورزش
۱۸

خبر جنجالی از استقلال: کار نکونام و استقلال هم به فیفا می کشد؟

اخیرا آندو و کاوه رضایی، دو بازیکن سابق استقلال به دلیل مشکلات مالیاتی و همین طور بدهی های باشگاه استقلال، به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نگاری کردند تا مجوز حرفه ای این باشگاه لغو شود. همچنین آنها از طریق یک وکیل ایتالیایی به نام سالوادور در فیفا اقداماتی کرده اند و می خواهند به هر شکل ممکن پول خود را بگیرند. این بازیکنان تمام اسناد را به انگلیسی ترجمه و در اختیار سالوادور قرار داده اند تا بتواند در کمیته انضباطی فیفا برایشان رای بگیرد.

حتی حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران که در آن استقلال را محکوم به پرداخت پول کرده، به انگلیسی ترجمه شده و سالوادور قصد دارد آن را به فیفا ارائه دهد. در این صورت اتفاقات خوبی برای استقلال در راه نخواهد بود و احتمالا بازیکنان بعدی هم از راه می رسند که بخواهند شکایت کنند. خیلی از بازیکنان سابق استقلال از باشگاه طلب دارند و دنبال راه حلی بودند تا بتوانند این پول هایشان را از باشگاه بگیرند.

حالا راه تازه ای روبه روی آنها قرار گرفته است و می تواند بشدت برای باشگاه ها تهدیدکننده باشد. در همین حال، خبرهای تازه ای از باشگاه استقلال به گوش می رسد. گویا بازیکن بعدی که قصد دارد از این طریق اقدام کند، جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی است. او که یک فصل و نیم برای استقلال بازی کرد، علاوه بر طلبی که از باشگاه دارد، با مشکل ممنوع الخروجی هم روبه رو شده است.

گویا باشگاه استقلال قبول کرده بود مالیات قرار داد این بازیکن را پرداخت کند اما با عدم پرداخت آن، حالا باعث شده، نکونام ممنوع الخروج شود و نتواند از کشور بیرون برود.

نکونام در چند مرحله با استقلالی ها مذاکره کرده و از آنها خواسته مشکل را حل کنند اما تا این لحظه مشکل او حل نشده است. نکونام در فدراسیون فوتبال هم برای حل مشکلش اقداماتی کرده ولی در آنجا هم به نتیجه نرسیده است. به همین دلیل شنیده می شود کاپیتان تیم ملی هم قصد دارد در این زمینه در مراجع بین المللی طرح شکایت کند که این مساله قطعا می تواند برای استقلالی ها دردسر تازه ای درست کند.