آرشیو پنجشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۲۱
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

•زنگ خطر: روزهای گذشته صفحه های حوادث بیشتر روزنامه ها درباره «آتنا»، دختر معصوم هفت ساله ای که به وسیله یکی از مغازه داران به قتل رسید، به طور مفصل این حادثه غم انگیز را چاپ کردند و این موضوع بازتاب گسترده ای پیدا کرد به طوری که بیشتر کاربران اقدام جنون آمیز و وحشیانه مقتول را محکوم کردند و در کانال های تلگرامی شان انزجارشان را اعلام کردند. در کشور ما بارها حوادث و اتفاق های ناگوار به وسیله افرادی که تعادل روحی، روانی و فکری ندارند، اتفاق افتاده است. به محض اتفاق ناگوار، موضوع برای مدتی رسانه ای می شود و همگان از ماجرایی که اتفاق افتاده تاسف می خورند، اما پس از مدت کوتاهی همه چیز به فراموشی سپرده می شود. پیشنهاد می شود، جامعه شناسان، رفتارشناسان، روان پزشکان و متخصصان برای پیشگیری از وقوع جرم چاره اندیشی و اطلاع رسانی کنند.

یلدا شمس از تهران

•منشی ها امنیت شغلی ندارند: متاسفانه برخی از مدیران شرکت ها، موسسه ها و کارگاه ها برای دو یا سه ماه برای محل کارشان منشی می گیرند و به این شرط که چنانچه از کار او راضی بودند، استخدام می شوند در غیراین صورت اخراج می شوند. این مسئله باعث شده برخی ها برای اینکه حقوق منشی ها را پرداخت نکنند و از زیربار بیمه شانه خالی کنند، به بهانه های واهی اقدام به اخراج آنان و افراد جدیدی را با شرایط اعلام شده، استخدام موقت کنند. سازمان تامین اجتماعی باید شرایطی فراهم کند تا منشی ها بتوانند استقلال فکری، کاری و مالی داشته باشند و مهم تر از همه امنیت شغلی داشته باشند.

مریم میرزایی از تهران

•دکتر روحانی را دریابیم! دکتر روحانی، رئیس جمهوری کشور ما توانست با 24 میلیون رای توجه کشورهای خارجی را به خود جلب کند. به دلیل اینکه وعده های واهی برخی کاندیداها مبنی بر پرداخت سه برابری یارانه نتوانست مردم را از انتخابشان دور کند، بلکه با نه گفتن به وعده های بی اساس، به فردی رای داده اند که سابقه مدیریت داشت. حالا بعضی ها می خواهند چوب لای چرخ دولت بگذارند و به او بی احترامی و اهانت می کنند. دکتر روحانی منتخب 24 میلیون نفر است، اهانت به ایشان یعنی اهانت به مردم کشور ما.

ناصر عرب یارمحمدی