آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۲
شهرستان ها
۷

استاندار سیستان و بلوچستان: چابهار سال هاست از مشکلات و کمبود زیرساخت ها رنج می برد

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: چابهار سال هاست با مشکلات بی آبی، حاشیه نشینی و کمبود فضای آموزشی رو به رو است و از کمبود زیرساخت ها رنج می برد.

علی اوسط هاشمی در نشست معارفه فرماندار جدید چابهار اظهار داشت: به منظور توسعه و پیشرفت شهرستان چابهار با وجود مشکلات فراوانی که در شاخص های توسعه انسانی دارد طرح های خوبی نظیر توسعه بندر شهید بهشتی با 940 میلیون دلار، گازرسانی، پتروشیمی و راه آهن در این شهرستان در حال اجراست.

وی بیان کرد: طرح لوله گذاری برای انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار در چند قطعه در حال اجراست که تاکنون 24 کیلومتر از این طرح انجام شده است و به زودی گاز به چابهار خواهد رسید.

استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: برای حل مشکلات آب و برق در سراسر استان سیستان وبلوچستان بیش از 18 هزار میلیارد ریال اختصاص پیدا کرده که بسیاری از مشکلات این استان مرتفع خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه ساخت مجتمع های آبرسانی یکی از راهکارها برای حل مشکلات بی آبی در روستاهای استان است، خاطرنشان کرد: مجتمع آبرسانی به 69 روستای بخش لاشار، مجتمع آبرسانی پلان، تلنگ پیرسهراب و مجتمع 207 روستایی بخش دشتیاری به زودی تکمیل و بهره برداری می شوند. زیرساخت های بندر چابهار می تواند نقش ملی و منطقه ای ایفا کند و مزیت های آن نیز می تواند با سایر بنادر رقابت کند.

وی ترانزیت، ترانشیپ و تجارت را از مزیت های مهم بندر چابهار عنوان و تکمیل زیرساخت های ریلی، هوایی، زمینی ودریایی را از ضرورت های مهم در چابهار به شمار آورد و گفت: این شهرستان در سال های آینده مشکلات آب و حاشیه نشینی این شهرستان مرتفع می شود.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: به زودی بیمارستان 540 تختخوابی در چابهار کلنگ زنی می شود و هم اینک اقدامات اولیه برای آن انجام شده است. هاشمی رهاسازی آب سد زیردان و پیشین برای استفاده کشاورزان و آشامیدنی را از ضرورت های منطقه دانست و افزود: یکی از بزرگترین دغدغه های مردم و مسئولان در سیستان وبلوچستان کمبود آب است.