آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۲
شهرستان ها
۷

آغاز صید میگو در بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از آغاز صید میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: به همین منظور برای 500 فروند قایق صیادی و 450 لنج، مجوز صید میگو صادر شده است.

عباس آهنگرمقدم اظهار داشت: صید میگو برای قایق ها از پنج شنبه هفته گذشته و برای لنج ها از هفتم مردادماه در استان بوشهر تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: 720 قایق و 490 لنج مجوز صید میگو دارند.

معاون شیلات استان بوشهرخاطرنشان کرد: صیادان سال قبل در زمان آزادسازی صید میگو بیش از یک هزار و 296 تن میگو صید کردند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن کاهش داشت.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: برای قایق های بنزینی مجوز صید 24 ساعته و برای قایق های با موتور سوخت گازوئیل 48 ساعته صادر شده است.

آهنگر مقدم افزود: مجوز صید شناورها برای منطقه میانی و جنوبی استان بوشهر مجوز چهار روزه و برای لنج های مناطق شمالی استان بوشهر شش روزه صادر شده است.

وی با تاکید بر پرهیز از صید در مناطق ممنوعه آب های خلیج فارس تصریح کرد:محدودیت صید میگو در آب های استان بوشهر شامل نوزادگاه های میگو در محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از 5 متر، اعماق کمتر از 10 متر و زیستگاه های مصنوعی در گناوه، دیر و جزیره خارگ و شهرستان دیر، تا شعاع نیم مایلی و همچنین در 2 زیستگاه طبیعی خلیج هلیله و اطراف نیروگاه اتمی بوشهر و 5 زیستگاه مصنوعی شامل منگف، یرول، گناوه، خارگ و دیر ممنوع است.

وی از پایان دریابس در استان بوشهر خبرداد و افزود: طرح دریابس یا ممنوعیت صیدآبزیان که از شانزدهم تیر آغاز شده بود، با آغاز صید میگو از پنجم مرداد ماه به پایان رسید.