آرشیو شنبه ۷ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

جاسازی 3 شاه کبرا در قوطی چیپس

یک مرد در ایالت کالیفرنیا پس از کشف سه مار شاه کبرای زنده در تعدادی قوطی چیپس بازداشت شد.

بر اساس گزارش اسکای نیوز، این قوطی ها داخل بسته ای بودند که روی آن ها آدرس این مرد نوشته شده بود.فرانکوی 34 ساله به اتهام واردات غیرقانونی حیوانات در لس آنجلس دستگیر شد.

مقامات گمرک مارها را که طول هر کدام بیش از یک و نیم متر است به هنگام بازرسی بسته ای پیدا کردند که در ماه مارس به آدرس این مرد فرستاده شده بود.در این بسته همچنین سه لاک پشت نرم کاسه چینی آلبینو کشف شد.

دادستانی گفته است ماموران با مجوز دادگاه، خانه این فرد را بازرسی کرده اند و در اتاق خواب کودکان، حیوانات زنده ای را کشف کرده اند از جمله یک تمساح مورلت، لاک پشت های گازگیر الیگاتور، لاک پشت گازگیر معمولی و پنج لاک پشت الماسی که همه آن ها جز گونه های تحت حفاظت در آمریکا هستند.

به گفته مقام های آمریکایی، ظاهرا فرانکو با فردی در آسیا در مورد ارسال لاک پشت ها از هنگ کنگ به آمریکا پیامک رد و بدل کرده است.

بر اساس اسناد دادگاه در این پیامک ها «فرانکو» گفته است که او قبلا نیز کبراهای زنده به دست آورده است و قصد داشته 5 مار را به خویشاوندانش در ایالت ویرجینیا بدهد.

اسناد دادگاه نشان می دهد او همچنین به فرد دیگری گفته بود که قبلا 20 شاه کبرا در دو بسته دیگر وارد کرده بوده اما همه آن ها به هنگام انتقال مرده بودند.مقام های آمریکایی به روزنامه لس آنجلس تایمز گفته اند که دو کبرا از سه کبرای که در ماه مارس توقیف شدند، در باغ وحش سن دیگو هستند در حالی که کبرای سوم به دلایل نامعلوم مرده است.

در صورت مجرم شناخته شدن، فرانکو وی حداقل با 20 سال محکومیت به زندان روبرو خواهد بود.