آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۳
صفحه آخر
۱۲

دومینوی استعفا و اخراج در کاخ سفید /رئیس دفتر ترامپ هم برکنار شد

دومینوی تغییرات در کاخ سفید همچنان ادامه دارد و ترامپ در جدیدترین عزل و نصب های خود رئیس دفتر خود را برکنار و رئیس امنیت داخلی را به عنوان رئیس دفتر جدید منصوب کرد.

کاخ سفید همچنان بعد از گذشت چند ماه از روی کار آمدن دولت جدید، روی آرامش به خود ندیده و پست های مدیریتی تثبیت نشده است. دومینوی تغییرات همچنان ادامه دارد و هر روز مردم آمریکا با سریال جدیدی از عزل و نصب ها رو به رو می شوند. جمعه گذشته خبرگزاری ها گزارش دادند که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید استعفا کرده است. پیش از وی دادستان کل آمریکا هم به دلیل اختلاف با ترامپ بر سر موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استعفا کرده بود.

پیش از وی نیز «مایکل فلین»، وزیر امنیت ملی آمریکا به دلیل آنچه که «تماس اعلام نشده با مسئولان روس» خوانده شد، مجبور شده بود از سمت خود استعفا کند. دوشنبه هفته قبل همچنین خبرگزاری ها نوشتند که «تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا بر سر موضوعات مختلفی از جمله توافق هسته ای ایران و همچنین ترکیب پرسنل وزارت خارجه آمریکا با دونالد ترامپ دچار اختلافات جدی شده و تصمیم گرفته تا پیش از پایان سال جاری میلادی از سمت خود استعفا دهد.

هر چند خود تیلرسون دو روز بعد این خبر را تکذیب کرد و گفت تا زمانی که ترامپ بخواهد به وظیفه خود با عنوان وزیر خارجه ادامه می دهد.

اما در ادامه سریال برکناری ها روز جمعه «دونالد ترامپ» «راینس پریبوس» را از ریاست دفتر خود برکنار و «جان کلی» وزیر امنیت داخلی را جایگزین وی کرد.این بزرگ ترین تغییر در تیم ریاست جمهوری آمریکا است که یک روز پس از آن انجام شد که «آنتونی اسکاراموچی» مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید «پریبوس» را به فاش کردن اطلاعات برای خبرنگاران متهم کرد.

«ترامپ» ابتدا در توییتی خبر جایگزینی «جان کلی» را با «رینس پریبوس» اعلام کرد.رئیس جمهوری آمریکا نوشته است: «خوشبختم که به اطلاع شما برسانم ژنرال جان اف کلی را به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید منصوب کردم. او یک آمریکایی بزرگ است.»

این در حالی است که رسانه های آمریکا از استعفای پریبوس در روز پنجشنبه خبر داده بودند و به نقل از «سارا هاکبی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بودند که اختلاف میان «ترامپ» و «رینس پریبوس»، از حدود دو هفته گذشته بالا گرفته بوده است.