آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
ورزش
۱۸

آمار غافلگیر کننده هفته اول لیگ برتر

تغییرات بیشتر، نتیجه بهتر

نتایج هفته نخست لیگ برتر، باورهای فوتبالی در مورد هماهنگی بازیکنان جدید هر باشگاه را زیر سوال برد. در این هفته تیم هایی نتایج بهتر کسب کردند که تغییرات بیشتری در ترکیب شان داشتند. البته پرسپولیس برانکو در این بین یک استثنا بود.

استقلال خوزستان با عبدالله ویسی در بین همه تیم های حاضر در لیگ هفدهم، بیشتر تغییر را در هفته نخست داشت. ویسی در ترکیب اولیه تیمش، هشت بازیکنی را که در فصل نقل و انتقالات جذب کرده بود، به میدان فرستاد. ضمن این که یکی از تعویضی های تیمش را هم از بین بازیکنان تازه خریداری شده انتخاب کرد تا در این هفته از 9 بازیکنی که در فصل نقل و انتقالات جذب کرده بود، استفاده کند. نتیجه این تغییرات پیروزی یک بر صفر این تیم مقابل تراکتورسازی بود.

دیگر تیم پرتغییر هفته اول صنعت نفت بود که از 6 بازیکن اصلی و 2 یار تعویضی جدید در ترکیب خود استفاده کرد و توانست مقابل استقلال یک بر صفر پیروز شود. پارس جنوبی جم و نفت تهران هم در ترکیب تیم هایشان 7 بازیکن جدید داشتند و جالب آن که هر دو تیم هفته نخست را با پیروزی سپری کردند. در این میان پرسپولیس تنها تیمی بود که با یک تغییر در ترکیب اصلی خود و استفاده از دو بازیکن جدید به عنوان یار تعویضی توانست پیروز از زمین خارج شود.