آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
ورزش ایران
۱۰

احدی: انتخاب مربی کوبایی عجیب بود

ناک اوت بوکس گوشه رینگ

مسابقات بوکس قهرمانی جهان در سال 2017 شهریور امسال در آلمان برگزار خواهد شد و ایران نیز با توجه به نتایجی که در رقابت های قهرمانی آسیا کسب کرد، فقط یک سهمیه در این مسابقات دارد.

سجاد کاظم زاده نماینده وزن 69 کیلوگرم ایران که با داشتن مدال برنز آسیا باید خود را آماده مسابقات جهانی کند، با تصمیم عجیب فدراسیون به احتمال فراوان این رقابت ها را از دست خواهد داد. دلایل مختلفی برای این اتفاق بیان شده است که یکی از آنها نداشتن مجوز سرمربی کوبایی تیم ملی است. خیمنز یک مربی دوستاره است، در حالی که برای حضور در مسابقات جهانی باید مربیان سه ستاره به عنوان سرمربی اعزام شوند. شایعاتی درباره این که احتمال دارد اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی که جزو مربیان سه ستاره است، هدایت تیم ملی را در کنار خیمنز برای هدایت کاظم زاده در مسابقات جهانی برعهده بگیرد، شنیده می شود، اگرچه نام های دیگر نیز در میان گزینه ها وجود دارد.

به همین دلیل سراغ اکبر احدی رفتیم که در المپیک هدایت احسان روزبهانی را برعهده داشت. او در پاسخ به این که آیا با او صحبتی شده است، می گوید: صحبتی با من نشده است. آن طور که من شنیدم اصلا قرار نیست کسی به آلمان اعزام شود و از این موضوع بسیار ناراحتم. حضور در مسابقات جهانی حتی با یک بوکسور از ابعاد مختلف برای بوکس ایران مفید است.

وی درباره دلیل لغو اعزام به مسابقات جهانی عنوان می کند: می گویند مشکل مالی داریم. پس اگر نمی توانستیم تیم به مسابقات جهانی اعزام کنیم، چرا در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت کردیم؟ بعد از رقابت های المپیک، مسابقات جهانی در رده اهمیت بالایی قرار دارد و همین که پرچم ایران در این مسابقات باشد، برای ما اهمیت فراوانی خواهد داشت.

سرمربی سابق تیم ملی بوکس درباره مشکل مربی کوبایی برای همراهی بوکسور ایران در مسابقات جهانی می گوید: عجیب است که فدراسیون بوکس در زمان استخدام این سرمربی به این مساله فکر نکرده بود.