آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
ایران
۱۵

ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی در نانوایی های کرمانشاه

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از شروع طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی در نانوایی های کرمانشاه از روز گذشته خبر داد.

بهمن خدادادیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که طرح ممنوعیت عرضه کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها در گذشته طی قراردادی بین اداره کل غله و محیط زیست استان به اجرا درآمده بود، گفت: متاسفانه این طرح تنها با توزیع 500 کیسه پارچه ای ادامه نیافت.

وی افزود: با پیگیری که انجام دادیم نهایتا در کارگروه سلامت و نیز کارگروه آرد و نان استانداری مصوب شد، عرضه کیسه های پلاستیکی در نانوایی های کرمانشاه ممنوع شود.

خدادادیان با بیان این که کیسه های پلاستیکی از پلیمر تهیه می شود، اظهار کرد: حتی اگر این کیسه ها از مواد بهداشتی تهیه شود، باز هم در اثر حرارت نان، تجزیه و به مونومر که سرطان زاست، تبدیل می شود.

وی افزود: استفاده از کیسه های پلاستیکی برای نان ممنوع شده و نانوایی ها باید از عرضه این کیسه ها خودداری کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح ممنوعیت عرضه کیسه های پلاستیکی در نانوایی ها از دیروز گفت: در 20 روز ابتدایی طرح آموزش و اطلاع رسانی شده و بعد از 20 روز در صورت عرضه کیسه های پلاستیکی از طریق تعزیرات و سایر دستگاه های مربوط با نانوایی خاطی برخورد می شود.

خدادادیان خاطرنشان کرد: نانوایی ها می توانند کیسه های پارچه ای تهیه کنند و بفروشند یا خود مردم کیسه هایی تهیه کنند و هنگام خرید نان همراه داشته باشند. در این میان استفاده از کیسه های پلاستیکی ممنوع است.