آرشیو یکشنبه ۸ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۳
سینما
۱۲
سینمای جهان

سه گانه ترمیناتور در دست کامرون

کیکاووس زیاری

دوستداران ژانر علمی، تخیلی می توانند خوشحال باشند که ترمیناتور با یک سه گانه تازه و متفاوت برمی گردد. البته کاراکتر آرنولد شوارتزنگر در پایان داستان نسخه اصلی وعده داد که برمی گردد، اما بازگشت تازه او و فیلمش حال و هوای دیگری دارد.

جیمز کامرون، خالق این مجموعه اکشن ماجراجویانه و آینده نگرانه، در گفت وگویی خبر از تولید یک تریلوژی می دهد. از قرار معلوم، او که از قسمت های قبلی فیلم رضایت چندانی ندارد، می خواهد خودش پشت دوربین برود و این سه گانه را کارگردانی کند. او که ژانویه گذشته اعلام کرده بود، می خواهد در آینده کنترل بیشتری روی قسمت های تازه ترمیناتور داشته باشد، حالا حرف های تازه ای می زند.

این حرف های تازه در شرایطی است که ژانویه قبل اعلام شد، تیم میلر کارگردان قسمت تازه فیلم خواهد بود، اما به گفته کامرون، فیلم هایی را که بعد از دو فیلم خودم ساخته شدند، خیلی دوست ندارم و مورد احترامم نیستند. به خاطر دوستم آرنولد بود که آنها را تهیه کردم. بازیگر اصلی فیلم بود و می خواست قسمت های بعدی آن ساخته شود. من هم آنها را تهیه کردم. 33 سال است که آرنولد را می شناسم و با هم دوست هستیم. برایم عزیز است، اما فیلم ها آن چیزی نشد و نبود که من می خواستم.

حالا کامرون می خواهد ترمیناتورهایی را تهیه کند و بسازد که مد نظر خودش است و حال و هوای نسخه اصلی را هم حفظ کند. با وجود این، هنوز معلوم نیست ترمیناتور تازه چه زمانی جلوی دوربین می رود. واقعیت این است که هنوز فیلمنامه قسمت اول سه گانه نوشته نشده است. کامرون در حالی درباره تریلوژی ترمیناتور صحبت می کند که این روزها سخت درگیر قسمت دوم آواتار است. این فیلم قرار است یک مجموعه فیلم چهار قسمتی باشد و کامرون دو قسمت دوم و سوم آن را، همزمان فیلمبرداری و تدوین خواهد کرد. آیا او قصد دارد قسمت های جدید آواتار و ترمیناتور را همزمان کار کند؟ این طور که از مصاحبه اخیر کامرون استنباط می شود، بازسازی افتخارات ترمیناتور برایش بسیار مهم است.