آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۴
شهرستان ها
۷

افتتاح کارخانه تولید پنل های خورشیدی در شیراز

بزرگترین کارخانه تولید پنل های خورشیدی کشور با حضور مسئولان در شهرک صنعتی شیراز رسما آغاز به کار کرد.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای فارس در حاشیه مراسم آغاز به کار کارخانه تولید پنل های خورشیدی در شیراز به خبرنگاران گفت: این کارخانه توسط شرکت تامین انرژی برق ایرانیان (تابان) احداث و راه اندازی شده است.

حمزه روغنیان خاطرنشان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت دوازده هزار و پانصد مترمربع با ظرفیت تولید سالانه 130 مگاوات در فاز اول و در مراحل طرح توسعه تا میزان 250 مگاوات احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو ساختگاه احداث نیروگاه خورشیدی هر کدام به میزان 10 مگاوات در مناطق آباده و اقلید به شرکت تابان واگذار شده است که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

روغنیان گفت: 5 نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در استان فارس در مناطق اقلید، آباده، خرامه، کهمره سرخی و منطقه ویژه لامرد در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس نیز با اشاره به راه اندازی مجموعه صنعتی تولید صفحات و پنل های خورشیدی در شیراز، گفت: این مجموعه از بزرگترین کارخانه های کشور محسوب می شود.

شاپور قنبری حجم سرمایه گذاری این طرح در فاز اول را حدود300 میلیارد ریال اعلام و با بیان اینکه توان تولید این کارخانه در فاز اول، تولید صفحات و پنل های خورشیدی 130مگاواتی است، گفت: این ظرفیت در طرح های توسعه به بیش از 250 مگاوات افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اشتغالزایی این طرح را 30 نفر در هر شیفت کاری اعلام و اضافه کرد: با تولید در سه شیفت کاری، برای حدود 100 نفر اشتغال ایجاد می شود.