آرشیو دوشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۳۸۶۷
ورزش
۱۵
چهره روز

دومین پیروزی فرنگی کار سابق تیم ملی در مسابقات MMA

علی اکبری حریف امریکایی را ناک اوت کرد

امیر علی اکبری، فرنگی کار سابق ایران و نایب قهرمان رشته MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) در دومین مبارزه خود در سال جدید میلادی در Rizin Cup مقابل تایلر کینگ فایتر امریکایی به روی رینگ رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه و 39 ثانیه حریف خود را با ضربات متعدد مشت ناک اوت کرد. امیرعلی اکبری در حالی به مصاف تایلر کینگ رفت که صندلی خالی در سالن سوپرآریانا باقی نمانده بود. تایلر، با 195 سانتی متر قد و 105 کیلوگرم وزن متولد سال 1980 میلادی است. مسابقات در حالی پیگیری شد که شهر سایتاما بارانی بود. بلیت این مسابقات از 5 هزار تا 100 هزار ین به فروش رسید. با توجه به مبارزاتی که امیرعلی اکبری در مبارزات قبل خود داشته به سرعت بین مردم این کشور محبوبیت به دست آورده و برخی از تماشاگران حاضر در سالن عکس او را در دست داشتند. علی اکبری هنگام ورود به رینگ مبارزه سربند «یا حیدر کرار» بر پیشانی داشت.

این مبارزه در چارچوب سازمان رایزین و در سالن سایتاما سوپرآریانا در استان سایتاما ژاپن و با استقبال بی نظیر علاقه مندان به MMA برگزار شد. کینگ پیش از انجام این مبارزه بارها ادعا کرده بود این مبارزه را خیلی آسان و یک طرفه پیروز خواهد شد. علی اکبری در نخستین مبارزه خود در سال جدید در شهر یوکوهامای ژاپن مقابل ژرونیمو دوس سانتوس از برزیل به روی رینگ رفت و در پایان مقابل این بوکسور مطرح برزیلی در مدت زمان 3 دقیقه و 34 ثانیه به برتری رسید.

امیر علی اکبری پیش از شروع مسابقه گفته بود: خدا را شکر شرایط بدی ندارم. ان شاءالله تا یکی، دو ساعت دیگر وارد رینگ خواهم شد. از همه مردم ایران تقاضا دارم فرزند کوچک خود را دعا کنند تا بتوانم روسفید از رینگ خارج شوم و با شکست حریف امریکایی پیش مردم ایران روسفید باشم.