آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۵
اخبار کشور
۳

اندیشکده بگین سادات: اسرائیل 5 سال آینده با چالش های بیشتری مواجه خواهد شد

اندیشکده صهیونیستی در تحلیلی تاکید کرد: ارتش این رژیم برای مواجهه با آینده خطرناک باید آمادگی خود را بیشتر نماید زیرا با گذشت زمان عمق راهبردی اسرائیل به دلیل تولید انبوه سلاح های دقیق از سوی ایران با خطر مواجه می شود.

«اندیشکده بگین سادات» در مطلبی نوشت: آتش بس با حزب الله و حماس، ارتش اسرائیل را قادر می سازد با تمرکز بر آموزش های رزمی برنامه های افزایش نیروی «گادی عیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش را اجرا نماید. نیاز به آمادگی جنگی بر مبنای این ارزیابی صورت گرفته که خاورمیانه آینده به میزان قابل توجهی خطرناک تر، کم ثباتر و پیچیده تر از امروز خواهد بود. پس به علت گسترش سلاح های قدرتمند در سراسر منطقه ارتش اسرائیل باید بتواند به طور همزمان با چندین جبهه نزدیک و دور به مقابله بپردازد و قادر باشد بازیگران غیر دولتی و دولتی را شکست دهد.

این اندیشکده ادامه داد: اسرائیل از دوره آرامش نسبی برخوردار است اما در پنج تا ده سال محیط راهبردی آن به مراتب پیچیده تر و چالش برانگیزتر از امروز است. به همین دلیل، ارتش اسرائیل تحت برنامه کاری چند ساله «گایدون» آموزش رزمی و آمادگی جنگ را در اولویت کار خود قرار داده است.

بگین سادات نوشت: آتش بس پایدار با حماس و حزب الله و توقف برنامه هسته ای ایران، قابلیت زمانی و مکانی را به ارتش اسرائیل می دهد تا بر آموزش رزمی و نیروی انسانی تمرکز کند و به این ترتیب اسرائیل توانایی آماده شدن برای آینده ای خطرناک را فراهم می کند.

این اندیشکده در ادامه با ترس وافر از ایران مدعی شد: البته ایران از اهداف راهبردی برای دستیابی به سلاح های هسته ای دست برنداشته و قوانین اعمال شده در توافق هسته ای و محدودیت های کلیدی در هشت تا سیزده سال آینده برداشته خواهند شد.

به گزارش فارس، این اندیشکده مدعی شد: ایران می تواند دوباره غنی سازی اورانیوم را آغاز کند. برنامه موشکی این کشور نیز در حال توسعه است. این بدان معنی است که اسرائیل در آینده ای نه چندان دور خود را در یک درگیری خواهد یافت.