آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
ورزش
۱۸

حسن زاده: استقلالی ها اهانت نکنند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید کرد باشگاه استقلال بی جهت فشار رسانه ای و اجتماعی بر این کمیته وارد کرد و نباید سخن پراکنی و توهین کنند.

اسماعیل حسن زاده درباره ماجرای محرومیت بازیکنان استقلال گفت: اگر این قضیه برای 15 تیم دیگر اتفاق می افتاد، شاید این طور نمی شد، اما برخی دوستان کم لطف هستند و این موضوع را برنمی تابند. آنها در ادبیات خودشان می گویند که ما با بقیه فرق می کنیم. تصمیمات قضایی برای همه تیم هاست و فرقی نمی کند که آن تیم برای پایتخت باشد یا شهر کوچک جم. توقع ما این است که دوستان به عوامل فدراسیون احترام بگذارند. ما انتظار داریم اگر تصمیمی درباره جایی می گیریم آنها از طریق مجاری قانونی اعتراض شان را ابلاغ کنند و بیانیه و صحبت و اهانت و سخن پراکنی در شان هیچ کسی نیست.

حسن زاده اضافه کرد: پرونده بازیکنان استقلال، پرونده سنگین و سختی نبود دوستان چنان این قضیه را بزرگ کردند که وزن اجتماعی این قضیه را بالا ببرند.. حرف ما این است که اگر می خواهیم فوتبال ملی موفق باشد، باشگاه یا باشگاه هایی مانع تیم ملی نشوند.

او تصریح کرد: بارها گفته ام من که هفت سال در کمیته انضباطی حضور داشتم و دوستان دیگری که حضور دارند، همه قاضی هستیم و قاضی این طور نیست که رای فرمایشی را برتابد. جدا از این اخلاقی که ما داریم نه فدراسیون دوره کفاشیان و نه فدراسیون دوره تاج هیچ وقت اعمال نظری نکردند و حتی به ما هم گرا نداده اند که رای چگونه باشد. مطمئن باشید این رای برخواسته از برداشت قضایی و نظر همکاران خودمان است.

رئیس کمیته انضباطی افزود: منتهی یک تفاوت وجود دارد که صدور رای برای تیم های بزرگ و حتی برخی مقامات این باشگاه بعد از تصمیم گیری از همه جا ما را تهدید می کنند. دوستان می گویند ما دانه درشتیم و با همه فرق می کنیم. امیدوارم این فرهنگ از بین برود!

حسن زاده درباره اظهارات منصوریان پس از دیدار با صنعت نفت که برخی مسئولان فدراسیون را بی سواد خواند و همچنین در حین بازی الفاظ رکیکی را به زبان آورد، گفت: احتمال می دهم که حوادث مربوط به این بازی در گزارش داور مسابقه و ناظر بازی وجود دارد. مطمئنا هر کدام از این موارد در گزارش ها آمده باشد به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق ارسال می شود، اما تا این لحظه به دست ما نرسیده است.