آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
ورزش ایران
۱۰

ادامه واکنش ها به بی تعصب خواندن حسن زاده

هرکسی موزیک گوش کند، بی اخلاق است؟

محمد حسن زاده، بازیکن 203 سانتی متری اهل شیراز، یکی از جوانانی بود که سال 2008 در تهران، جام قهرمانی جوانان بسکتبال آسیا را بالای سر برد. او در جام جهانی 2010، عضو تیم ملی بسکتبال بود و در چند دوره هم به تیم ملی دعوت نشد؛ اما در همه مسابقات دو سال گذشته، پیراهن تیم ملی را پوشید و در جام ملت های آسیا 2015 و قهرمانی آسیاچلنج تهران به تیم ملی بسکتبال کمک کرد.

حسن زاده دو ماه قبل در ترکیب تیم اعزامی به چین حضور داشت؛ اما پس از آن اعلام شد، تیم را به دلیل مشکلات شخصی همراهی نمی کند. او در تماس تلفنی بعد از بازگشت به ایران حاضر به مصاحبه در این مورد نشد و بحث مشکلات شخصی و انصراف از حضور در تیم ملی را تائید کرد.

با وجود این، محمدرضا مشحون برادر محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال طی مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد: حسن زاده بسیار بی تعصب و بی اخلاق بار آمده است. آمار او در لیگ بسیار ضعیف بود و در چین هم ضعیف کار کرد. علاوه بر این، رفتاری خارج از اخلاق ورزشی داشت که باعث شد، او را از ترکیب کنار بگذاریم.

این صحبت ها سبب ناراحتی اهالی بسکتبال شد و در دو روز اخیر، بسیاری از بازیکنان از جمله تعدادی از ملی پوشان و همبازیان حسن زاده به اتفاق مربیان به شکل های مختلف، آزردگی خود را از بی تعصب خواندن حسن زاده ابراز کردند تا این بازیکن در شرایطی که به دلیل ملاحظات مختلف امکان دفاع از خود ندارد، در مقابل چنین صحبت هایی تنها نماند.

نکته جالب اینجاست که طبق شنیده ها، دلیل اخراج حسن زاده از تیم ملی، گوش دادن به موزیک قبل از مسابقه بود؛ موضوعی که در میان بازیکنان حرفه ای بسکتبال عادی به نظر می رسد؛ اما به نشانه بی انضباطی برداشت شد.

تیم ملی بسکتبال، یک هفته دیگر باید در مسابقات آسیاکاپ شرکت کند و چند بازیکن بدون حضور در تمرینات تیم ملی از سه روز قبل از مسابقات به اردو اضافه می شوند تا در نهایت، از میان 16 بازیکن در روزهای پایانی، 12 بازیکن برای حضور در آسیاکاپ برگزیده شوند. در میان این بازیکنان، غیبت حدادی با توجه به مصدومیت منطقی تر به نظر می رسید و نوید رضایی فر نیز پیش از این در تمرینات تیم ملی حضور داشت اما همراه تیم ب در جام ویلیام جونز شرکت کرد.