آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
ورزش ایران
۱۰
نگاه

زنگ خطر برای والیبال

بهنام محمودی (پیشکسوت والیبال)

حذف تیم والیبال امید ایران از رقابت های قهرمانی آسیا را باید یک زنگ خطر جدی برای این رشته دانست. فدراسیون والیبال در راستای پشتوانه سازی و به دلیل فشردگی برنامه های تیم ملی بزرگسالان تصمیم گرفت همانند دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا تیم زیر 23 سال کشورمان را راهی این مسابقات کند. این تصمیم که از ابتدا مشخص بود ریسکی بزرگ است، با حذف شاگردان خوان سیچلو در مرحله یک چهارم نهایی شکست خورد در حالی که در دوره قبلی همین تیم امید توانسته بود به عنوان نایب قهرمانی آسیا برسد.

از حذف امیدها در اندونزی واقعا ناراحت شدم و به نظرم نرسیدن تیم ایران به جمع 4 تیم برتر آسیا یک زنگ خطر جدی است. من با ذات این کار که تیم امید را به رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا اعزام کردیم، موافقم اما کسی انتظار نداشت که مقابل اندونزی شکست بخوریم و به نیمه نهایی نرسیم.

ای کاش تیم سیچلو به جمع 4 تیم می رسید زیرا آنجا دیگر شکست این تیم با انتقاد همراه نبود. به هر حال همین بازیکنان تیم امید باید تا چند سال آینده جای بزرگسالان را بگیرند و نتیجه امروز زنگ خطری جدی برای والیبال ایران است. تیم های شرق آسیا به شدت روی رده های پایه کار کردند تا بار دیگر به سطح اول آسیا برسند و ما باید به فکر باشیم.

به نظرم حتی در لیگ جهانی نیز باید 40 درصد تیم را به بازیکنان جوان و امید اختصاص دهیم، حتی اگر شکست بخوریم اما شکست برابر اندونزی پذیرفتنی نیست. بحث ما روی آینده است وگرنه تیم بزرگسالان ایران می توانست با حضور در این رقابت ها قهرمان شود که حاصل چندانی برای ما نداشت.