آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
اقتصاد
۴

فروش اینترنت، نامحدود نمی شود

جزئیات روش جدید فروش اینترنت

با اجرایی شدن مصوبات جدید فروش اینترنت، بزودی اینترنت با سرعت های تا 2 مگ، 2 تا 6 مگ، 6 تا 16 مگ با 10 گیگ حجم خارجی و 20 گیگ حجم داخلی با قیمت های 20، 35 و 50 هزار تومان ارائه می شود.

به گزارش فارس، بتازگی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مصوبه ای شیوه جدید فروش اینترنت در کشور را تغییر داده که بزودی این مصوبه ابلاغ و اجرایی خواهد شد. طبق این مصوبه فروش حجمی اینترنت برای همیشه در کشور متوقف می شود.

صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره جزئیات مصوبه تغییر فروش اینترنت در کشور گفت: روش قبلی فروش اینترنت در کشور تعرفه محور بود که اکنون اتصال محور می شود و اسم روش جدید اینترنت نامحدود نیست.

شاهکوه ادامه داد: در روش جدید چند محدوده سرعت تعریف و برای هر محدوده قیمتی پیش بینی شده است که محدوده های سرعتی شامل سرعت تا 2مگابیت بر ثانیه، سرعت 2 مگ تا 6 مگ، سرعت 6 تا 16 مگ (تا 20 مگ) است.

معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: این سه محدوده به ترتیب 20هزار تومان، 35 هزار تومان و 50 هزار تومان قیمت دارند و هر سه محدوده سرعتی دارای ده گیگ ترافیک بین الملل و 20 گیگ ترافیک داخلی است.

شاهکوه گفت: همچنین بسته ویژه مشترکان کم مصرف نیز با سرعت زیر یک مگابیت بر ثانیه با قیمت ده هزار تومان دارای سه گیگ ترافیک خارجی و شش گیگ ترافیک داخلی دیده شده است.

عباسی تاکید کرد: در روش جدید فروش اینترنت براساس اتصال محور قیمت ها به گونه ای تعیین شده که از قیمت های قبلی برای مشترک پایین تر تمام می شود.

وی گفت: در تمام محدوده های سرعتی کف میزان ترافیک داخلی دو برابر ترافیک خارجی تعیین شده است و حتی اجازه ارائه ترافیک داخلی تا ده برابر ترافیک خارجی نیز پیش بینی می شود. به این معنا که برای مثال سرویس دو مگ با قیمت 20 هزار تومان دارای ده گیگ حجم اینترنت بین الملل و 20 گیگ اینترنت داخلی است که میزان ترافیک داخلی قابل افزایش تا 200 گیگ نیز است و با این حجم مشترک می تواند روزانه تا ده ساعت دانلود کند که اگرچه در کلمه مصداق نامحدود مطلق نداریم، اما در عمل سرویس نامحدود می شود.