آرشیو سه‌شنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۵
سینما
۱۲
سینمای جهان

موفقیت دوباره دانکرک در جدول گیشه

کیکاووس زیاری

درام جنگی «دانکرک» در دومین هفته نمایش هم صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شد. کار تازه کریستوفر نولان با فروشی 28 میلیون دلاری توانست دوباره عنوان صدرنشینی را از آن خود کند. محصول غیرمتعارف کمپانی برادران وارنر در ده روز اول نمایش در آمریکای شمالی، به فروش کلی 103 میلیون دلاری دست پیدا کرده است. فروش بین المللی فیلم در دیگر کشورهای دنیا هم به 131 میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که منتقدان بشدت دانکرک را ستوده و آن را یکی از رقبای اصلی رقابت های اسکار امسال معرفی کرده اند.

دومین فیلم جدول، انیمیشن کامپیوتری تازه ای به نام «فیلم اموجی» محصول شرکت سونی است. فروش حدود 26 میلیونی فیلم، آن را در این ردیف قرار داد. این فانتزی ماجراجویانه کودکانه، با هزینه ای 50 میلیون دلاری تهیه شده و صداپیشگان معروفی ندارد.

کمدی جاده ای «سفر دخترانه» با فروش 20 میلیونی خود، در ردیف سوم جدول نشست. فیلم در ده روز اول نمایش خود توانسته 66 میلیون دلار فروش کند. این رقم فروش، موفقیتی برای کمپانی یونیورسال است که آن را با هزینه 35 میلیون دلاری تهیه کرده است. اما «موطلایی اتمی» دومین فیلم جدید جدول گیشه، مثل دیگر فیلم های روی پرده چندان خوش شانس نبود. محصول تازه شرکت فوکوس فیچرز در سه روز اول نمایش عمومی فقط 19 میلیون دلار فروش کرد و ردیف چهارم جدول را به خود اختصاص داد. شارلیز ترون بازیگر این اکشن ماجراجویانه است که 30 میلیون دلار صرف تولید آن شده است. تحلیلگران اقتصادی سینما از حالا به این فیلم لقب کاری را داده اند که با موفقیت نسبی تجاری روبه رو شده است. برای این فیلم، پیش بینی فروش افتتاحیه بالاتری می شد. «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» هم 5/14 میلیون دلار فروش کرد تا رقم فروش کلی خود در آمریکای شمالی را به 279 میلیون دلار رسانده و در ردیف پنجم جدول قرار گیرد.

سینماهای آمریکای شمالی در سه روز آخر هفته جاری، اقدام به نمایش عمومی «برج تاریک» می کنند. این اکشن دلهره آور را شرکت سونی تهیه کرده و جزو کارهای جنجالی و بحث برانگیز امسال به حساب می آید. متیو مکوناهی و ادریس البا، بازیگران فیلم هستند که براساس داستان یکی از نوول های پرخواننده استفن کینگ ساخته شده است.