آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۸
اجتماعی
۴

سلام ایران

قطع بیمه قالیبافان خانگی: سرکار خانم پاپی در تماس با ستون سلام ایران اظهار داشتند که از استان لرستان به تهران مراجعه کردم. مدت 8 سال است که بیمه قالیبافی ام را واریز کردم ولی اخیرا بیمه قالیبافی را قطع کردند. من هیچ کار دیگری هم بلد نیستم، اگر این بیمه وصل نشود قالیبافی را باید کنار بگذارم. لطفا به مسئولان بگویید فکری به حال ما کنند تا این صنعت به فراموشی سپرده نشود و هم اینکه زنان شاغل در این صنف بیکار نشوند.

قانون دوتابعیتی ها: مخاطب محترمی نیز چنین بیان کردند که اخیرا در روزنامه ها نوشته اند که 147 نماینده خواستار تجدیدنظر در قوانین تابعیت شده اند. می خواستم بگویم که مگر خود مجلس در این باب متولی امر نیست. الان در کشورهای دنیا در مورد تابعیت تصویب کرده اند دوتابعیتی مورد کاملا معمولی است و نمی دانم در ایران چرا نباید چنین چیزی داشته باشیم. در حالی که دولت های غربی هر روز علیه ایرانی ها قانون تصویب می کنند و به نوعی پای ایرانی به امریکا و اروپا بریده می شود، چرا ما باید ایرانی هایی را که در خارج می توانند باعث افتخار ما شوند، به اسم دوتابعیتی مانعی بر سر راه آنها باشیم.

افزایش قیمت دلار: آقای برکچی گفتند که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس 7 ماه قبل جلسه ای با وزیر امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در رابطه با کاهش قیمت دلار تشکیل دادند، نه تنها قیمت دلار پایین نیامد، بلکه افزایش هم یافت و این افزایش تبعاتی در تولید و معیشت مردم نقش بسزایی دارد. امیدوارم مسئولان به جای شعار، عملگرایی را اجرا کنند.