آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۶
سیاسی
۲

حضور 92 هیات خارجی در مراسم تحلیف

مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران صبح فردا ساعت 10 در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.

همچنین 92 هیات بلندپایه خارجی شامل هشت رئیس جمهور و نخست وزیر و 19رئیس مجلس، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر خارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه برگزار می شود، شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با بیان این مطلب و تاکید بر این که تاکنون حضور حداقل 92 هیات بلندپایه خارجی و بین المللی در این مراسم مسجل شده و احتمال افزایش تعداد هیات ها نیز وجود دارد، گفت: در این مراسم 25 هیات از آسیا و اقیانوسیه، 26 هیات از کشورهای عربی و آفریقایی و 30 هیات از اروپا و قاره آمریکا شرکت می کنند.

وی از حضور 11 هیات از دبیران کل و مسئولان ارشد سازمان های بین المللی و منطقه ای در این مراسم خبر داد. در این مراسم 12 معاون وزیر خارجه، شش رئیس گروه دوستی پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها حضور خواهند داشت.

براساس گزارش ایسنا، تاکنون حضور دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه، رئیس جمهور مولداوی، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هی لیفنگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین، سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان و کیم یونگ نام رئیس مجلس خلق کره شمالی قطعی به نظر می رسد ضمن این که از امیر قطر، شیخ خالد بن هلال المعولی رئیس مجلس عمان، رئیس مجلس سنای پاکستان، فواد معصوم رئیس جمهور عراق

و همچنین رئیس مجلس این کشور و سلیم زعنون رئیس مجلس ملی فلسطین برای حضور در مراسم تحلیف دعوت شده است.

اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و عضو هیات رئیسه مجلس نیز در گفت وگو با مهر عنوان کرد: هیات های خارجی از فردا (پنجشنبه) وارد ایران خواهند شد. وی همچنین از حضور 200 مهمان خارجی در مراسم تحلیف خبر داد.