آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۶
ایران
۱۵

مذاکره رو در رو در مازندران برای کاهش مصرف برق

شرکت توزیع برق غرب مازندران این روزها به دنبال افزایش چشمگیر مصرف برق به دلیل شدت گرمای هوا، به منظور کاهش 50 درصدی مصرف انرژی با مسئولان واحدهای تجاری، اداری و صنعتی منطقه در محل رو در رو مذاکره می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران دیروز در این باره به ایرنا گفت: مدیران امور هشت گانه شرکت توزیع برق منطقه غرب مازندران به همراه کارشناسان این شرکت به منظور پایداری شبکه ها و پیشگیری از خاموشی در ساعات پیک بار، با حضور در مراکز اداری، صنعتی و تجاری پس از آموزش های لازم به مشترکان، شاهد کاهش حدود 50 مگاواتی میزان مصرف در این روزهای گرم تابستانی در این منطقه بوده اند. کیوان فرح زاد افزود: طبق گزارش ها، کارشناسان ستادی و مدیران امور هشت گانه توزیع برق در 140 باب واحد اداری، شعب بانکی، مراکز درمانی، مسجدها، ایستگاه های سی ان جی، مراکز تجاری و نیز شهرک های صنعتی در این روزهای گرم تابستانی حضور پیدا کرده اند و با ارائه آموزش های لازم درخصوص نحوه صحیح مصرف برق خواستار صرفه جویی در مصرف این انرژی شدند.

وی گفت: غیرفعال شدن ایستگاه های سی ان جی به شیوه شیفتی در ساعات 12 تا 16 هر روز و استفاده نکردن این دسته از مشترکان در این زمان از انرژی الکتریکی از نتایج اجرای این طرح و در پی آن کاهش میزان مصرف برق در این منطقه بوده است. فرح زاد افزود: همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی در این حوزه تاثیر کاهش حدود شش مگاواتی میزان مصرف برق داشته است و نکته مهم تر آن که آن دسته از مشترکانی که در زمان پیک بار درمصرف برق مراعات کنند مانند شرکت پخش فرآورده های نفتی، در پرداخت بهای برق از تخفیف های ویژه برخوردار خواهند شد.