آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۶
اقتصاد
۴

هیات عالی نظارت بر منابع نفتی قرارداد ایران با توتال را تائید کرد

سخنگوی دولت گفت: هیات عالی نظارت بر منابع نفتی با اکثریت آرا قرارداد ایران با توتال را تائید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در آخرین نشست خبری خود در دولت یازدهم افزود: طبق قانون نفت، مرجعی که می تواند نسبت به قراردادهای نفتی اظهارنظر کند هیات عالی نظارت است.

وی ادامه داد: دولت یازدهم علاوه بر نظارت این هیات عالی، تعهدی هم به منظور روزآمد کردن قراردادها برای رقابت های منطقه ای در چارچوب قانون اساسی ایجاد و مقرر کرد در این زمینه نوآوری صورت گیرد که برای این منظور از عالی ترین جایگاه رسمی نظام و از رده های کارشناسی نظرات جمع بندی شد.

سخنگوی دولت گفت: هیات وزیران تصویب کرد اگر قراردادی در این چارچوب عمل شود، هیات دیگری نیز باید تطبیق قراردادها را مورد بررسی قرار دهد و قراردادهای منعقده را با چارچوب کلی که مراجع عالی نظام نظر دهند، تطبیق دهد. بنابراین هر قراردادی پیش از انعقاد باید از سوی شورای اقتصاد تصویب شود تا از نظر مالی، فنی، اقتصادی و زیست محیطی از توجیه کافی برخوردار باشد.

سخنگوی دولت توضیح داد هیات عالی نظارت در نهایت این قرارداد را بررسی کرد تا مشخص شود مصوبه شورای عالی اقتصاد را دارد و آیا هیات تطبیق این قراردادها را با چارچوب های نوین منطبق کرده است و در نهایت این هیات براساس وظایف، ارزیابی متن، حجم مالی، تعهدات، مقدار محصول از زمان اجرا در جهت صیانت از تولید و عواید حاصل از انفال عمومی را دارد یا خیر که این هیات به اتفاق آرا این قرارداد را تائید کرد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست خبری تصریح کرد دولت پنج میلیون و 900 هزار تن گندم به ارزش 10هزار و 300 میلیارد تومان خریداری کرده که 5000 میلیارد تومان بابت آن پرداخت شده است.

نوبخت یادآور شد: برای تامین رشد 8درصد و ایجاد اشتغال تا هشتم مرداد سال جاری برای فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط 25 هزار و 433 واحد تسهیلات دریافت کردند که میزان آن 17 هزار و

861 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در زمینه طرح های عمرانی 16 هزار و صد میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سرمایه ای پرداخت شده است.