آرشیو چهارشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۴۸۸۶
ورزش
۱۸

بحران نفت زیر سر اسپانسر

در شرایطی که افکار عمومی تصور می کند مشکلات مالی باشگاه نفت تهران ناشی از عدم اجرای تعهد وزارت نفت است، اما این وزارتخانه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد مسبب این شرایط شرکتی است که باشگاه نفت را خریداری کرده است.

در اطلاعیه وزارت نفت آمده است: «به اطلاع می رساند باشگاه ورزشی نفت در تاریخ 8/4/95 پس از طی مراحل قانونی به شرکت بهنام پیشروی کیش واگذار شده و از همان تاریخ، باشگاه در اختیار این شرکت قرار گرفته و عزل و نصب مدیران نیز توسط آن باشگاه صورت گرفته است. در قرارداد فروش باشگاه بصراحت آمده است که پرداخت دیون باشگاه و مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی کلا به عهده خریدار (شرکت بهنام پیشرو کیش) است و این شرکت متعهد شده نام باشگاه را تغییر دهد و از عنوان «نفت» استفاده نکند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با توجه به واگذاری صددرصد سهام باشگاه نفت تهران، شرکت ملی نفت ایران هیچ گونه مسئولیتی در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی نداشته و خریدار باشگاه ضمن تعهد در قبال سهامداران باشگاه در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی طلبکار نیز متعهد و مسئول است.»

نکته جالب توجه این که شرکت یادشده قبل از آن که باشگاه نفت تهران را خریداری کند، متقاضی خرید سهام پرسپولیس بود، اما اهلیت آن تائید نشد!