آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۹
ورزشی
۲۳

بیانیه عجیب باشگاه یونانی و چالش بزرگ ملی پوشان فوتبال ایران

حضور شجاعی و حاج صفی مقابل مکابی ضروری است

باشگاه پانیونیوس یونان دیروز تاکید کرد حضور دو بازیکن ایرانی اش در دیدار برگشت مرحله سوم مقدماتی «لیگ اروپا» با مکابی رژیم صهیونیستی که امشب (پنجشنبه شب) برگزار می شود، ضروری است.

در دیدار رفت، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به میدان نرفتند و پانیونیوس آن دیدار را 0-1 واگذار کرد. در آستانه بازی برگشت، باشگاه پانیونیوس بیانیه رسمی منتشر کرد و در بخشی از آن نوشت: «ما به تصمیم دو بازیکن ایرانی مان در ارتباط با بازی رفت احترام گذاشتیم اما دیدار برگشت در خاک یونان انجام می شود و حضور شجاعی و حاج صفی ضروری است تا به کمک تیم بشتابند و به مفاد قراردادشان پایبند باشند و تمام تلاش خود را برای صعود پانیونیوس به کار گیرند.»

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده که تمامی بازیکنان در این سطح برای تمام بازی های فصل انتخاب شده اند. مجموعه اتفاقات فوق، شجاعی را که در مسابقات اخیر تیم ملی چند بار بازوبند کاپیتانی را هم بر دست بسته و حاج صفی را که فقط دو ماه از الحاقش به پانیونیوس می گذرد، در یک چالش جدی قرار داده زیرا اگر فرمان باشگاه را نپذیرند و به قراردادشان پایبند نباشند، احتمال اخراج وجود دارد و شاید با حکم «فیفا» محرومیت کلی از فوتبال هم گریبانگیر آنها شود.

از سویی چنانچه بر فرض محال بپذیرند که به میدان بروند، پا روی اصول و قواعدی گذاشته اند که سال هاست میان ورزشکاران و تیم های ورزشی ایران مرسوم و به امری بدیهی تبدیل شده است.

به گزارش «ایران»، پارسال به قید قرعه تیم آلکمار هلند که علیرضا جهانبخش را در خدمت داشت، باید مقابل مکابی قرار می گرفت اما مدیر اجرایی آلکمار گفت: «جلسه ای با مدیر برنامه های جهانبخش برگزار کردیم و در نهایت تصمیم گرفتیم از این بازیکن در 2 بازی رفت و برگشت لیگ اروپا برابر تیم مکابی استفاده نکنیم. باشگاه آلکمار با درک شرایط حاکم میان ایران و اسرائیل، بهترین تصمیم را اتخاذ کرد.»

گرچه شجاعی و حاج صفی قرارداد حرفه ای با پانیونیوس دارند اما انتظار می رود باشگاه یونانی نیز از درخواست خود از بازیکنان ملی پوش فوتبال ایران صرفنظر کند و به قوانین ایران و اعتقادات بازیکنان ایرانی خود احترام بگذارد.