آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۹
ایران زمین
۱۹

آغاز روند مهاجرت معکوس به روستاهای البرز

مردم در حال بازگشت به برخی از روستاهای استان البرزهستند، به طوری که مهاجرت به روستای «کندر» در جاده چالوس معکوس شده است.

به گزارش ایسنا، «علی قنبرزمانی»، سرپرست فرمانداری کرج در این خصوص گفت: با توجه به آغاز این روند باید ترتیبی اتخاذ شود تا روستاییان از معافیت های عوارض ساخت و ساز در بافت روستاها بهره مند شوند.

قنبرزمانی با تاکید بر ضرورت کنترل ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها، خاطرنشان کرد: اگرچه در 2 سال اخیر از یک طرف به خاطر شرایط اقتصادی و از طرف دیگر به دلیل نظارت مناسب این موضوع کنترل شده، اما بنیاد مسکن در داخل بافت روستایی و جهاد کشاورزی در خارج از بافت باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی به گلایه های روستانشینان شهرستان کرج اشاره و اعلام کرد: یکی از این گلایه ها طولانی شدن اخذ تاییدیه نقشه ساختمانی است، این موضوع باید مدیریت شود و در یک زمان مناسب به متقاضیان تاییدیه های قانونی داده شود. برخی روستاها نیز از وضعیت بهداشتی آب آشامیدنی گلایه دارند، آبفای روستایی باید در روزهای آتی با توجه به بحران آبی که در منطقه وجود دارد نسبت به تامین اعتبار و تحقق بخشیدن به طرح های روستایی اقدام کند.