آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۶۵۵۹
ایران زمین
۱۹

رگبار باران در 7 استان

گروه ایران زمین/ با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در 2 روز آینده 7 استان شاهد بارش باران و وزش باد موقتی خواهند بود.

«احد وظیفه»، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در این باره گفت: مسافران استان های گلستان و مازندران از توقف در حریم رودخانه ها و مناطق کوهپایه ای خودداری کنند.

وی درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور، افزود: موج بارشی جدیدی به همراه جریانات خنک شمالی وارد کشور شده که تاثیرگذاری آن در بخش هایی از استان های شمالی و سواحل خزر نمود بیشتری خواهد داشت. امروز استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی با رشد ابر، رگبار باران و وزش باد شدید مواجه خواهند شد.مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش باران و رگبار در مناطق شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز غربی، زاگرس جنوبی، فارس و هرمزگان به وقوع می پیوندد. در این مدت وزش باد شدید ناشی از طوفان های 120 روزه نوار شرقی کشور بویژه زابل را در برمی گیرد که موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

آسیب دیدگی منازل روستایی شرق گلستان بر اثر بارندگی شدید

«صادقعلی مقدم»، مدیر کل مدیریت بحران گلستان نیز با اشاره به وقوع بارش های رگباری شدید در شرق استان، گفت: مطابق با پیش بینی هایی که از چند روز گذشته صورت گرفته بود، شاهد بارندگی های شدید رگباری در مناطق شرقی استان از جمله شهرستان های مراوه تپه، کلاله، گالیکش، آزادشهر، رامیان و علی آباد کتول بودیم. این بارش ها خساراتی را به منازل در روستاها و شهرهای برخی از این مناطق وارد کرد.مقدم با اشاره به اینکه در برخی از مناطق راه ها دچار آسیب شد، تصریح کرد: یکی از راه های مسدود شده که بازگشایی شده، راه خوش ییلاق بود که از مسیرهای ارتباطی گلستان به استان سمنان است.