آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۷
صفحه آخر
۱۲

هافینگتون پست: آل سعود به دنبال انزوای قطر بود خود منزوی شد

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی اعلام کرده، عربستان و امارات در ماجراجویی هایشان علیه دوحه، خود را بیش از قطر منزوی کردند و ایران از این بحران سود خواهد برد.

به گزارش تسنیم، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده: «امارات و عربستان بعد از آنکه قطر را به طور تقریبا کامل محاصره کردند؛ پیش بینی می کردند که پیروزی سریعی به دست آوردند و قطر به طور کامل تسلیم شده و از سیاست خارجی مستقل خود دست بردارد زیرا فکر می کردند که آمریکا در این راه از آنها حمایت می کند اما امارات و عربستان اکنون آماده بحث بر سر شروط خود هستند که پیشتر آن را غیرقابل مذاکره می دانستند. در سایه این وضعیت، به احتمال زیاد، این دو کشور از شروط خود عقب نشینی خواهند کرد.»

طبق گزارش هافینگتون پست، اقدامات عربستان و امارات علیه قطر باعث شد که قطری ها از خاندان حاکم آل ثانی در کشورشان حمایت بیشتری بکنند، این اقدامات عربستان و امارات همچنین شورای همکاری خلیج فارس را منهدم کرد و وضعیت بین المللی ایران را بهبود بخشید و باعث شد تا ترکیه در امور کشورهای عرب حوزه خلیج فارس مداخله کند. این اقدامات ابوظبی و ریاض همچنین آمریکا را به چالش کشید.»

هافینگتون پست تاکید کرد، «ریاض و ابوظبی بذر نبردی را کاشتند که سراسر خلیج فارس را درخواهد نوردید. حمله آنها به قطر ثبات خاورمیانه را برهم می زند... سعودی ها و اماراتی ها با محاصره قطر، خودشان را بیشتر از دوحه منزوی کردند. پیش بینی می شود که رویارویی های طولانی بین این سه (ریاض و ابوظبی و دوحه) به راه بیفتند که این امر تنها به نفع ایران خواهد بود.