آرشیو پنجشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

سریال «یوسف پیامبر (ع)» به قطر می رود

سریال «یوسف پیامبر(ع)» به کارگردانی مرحوم فرج الله سلحشور برای اولین بار از تلویزیون قطر به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرنگار کیهان، «یوسف پیامبر» به عنوان محبوب ترین و پربیننده ترین اثر نمایشی ایران در سطح جهان، 9 سال پس از آغاز پخش از صداوسیما، همچنان با استقبال جهانیان روبرو می شود. این بار تلویزیون دولتی قطر، قصد دارد تا سریال «یوسف پیامبر» را پخش کند.

مدیر دفتر همکاری های کانال تلویزیونی قطرالیوم در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان، با اذعان اینکه سریال حضرت یوسف(ع) یکی از سریال های موفق ایران است، گفت: پخش این اثر ارزشمند آغازی برای توسعه همکاری های تلویزیونی ایران و قطر است.علی میرزا الشرشنی، 9 مرداد با مهدی خالقی راد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص همکاری های تلویزیونی بین دو کشور، گفت وگو کرد.

علی میرزا الشرشنی در سخنانی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این کانال تلویزیونی گفت: این کانال تلویزیونی حدود پنج سال پیش، فعالیت خود را آغاز کرده است و اهتمام به فرهنگ و هنر دارد و علاقمند به توسعه همکاری های تلویزیونی است.

مدیر دفتر همکاری های کانال تلویزیونی قطر الیوم با تاکید توسعه همکاری های تلویزیونی بین دو کشور افزود: تلاش ما بر این است تا فیلم و سریال هایی که با مضامین فرهنگی و اجتماعی ساخته می شود را از کانال تلویزیونی قطر الیوم پخش کنیم.وی شروع همکاری های تلویزیونی بین دو کشور را نمایش سریال موفق ایرانی «حضرت یوسف (ع)» دانست و گفت: این سریال را یکی از سریال های موفق سینمای ایران می دانیم و تمایل داریم مجوز نمایش این اثر ارزشمند در قطر را دریافت کنیم.

خالقی راد رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، با استقبال از توسعه همکاری های تلویزیونی بین دو کشور گفت: توسعه در زمینه های سیاسی و اقتصادی در حال افزایش است و لازم است در زمینه های فرهنگی و هنری نیز، همکاری های بین ایران و قطر بیشتر شود.

وی یادآور شد: با توجه به حساسیت های اخلاقی موجود در خانواده های ایرانی، مضامین فیلم های ایرانی اخلاقی است و به همین دلیل برای ارائه در کانال های تلویزیونی قطر بسیار مناسب است.