آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
شهرستان ها
۷

5 میلیون خانوار روستایی کشور بیمه اجتماعی نیستند

قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: در حال حاضر تنها 25 درصد از جمعیت روستایی کشور زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند.

صمدالله فیروزی در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران در ساری جمعیت روستایی کشور را 6 میلیون و 400 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: اکنون تنها حدود یک میلیون و 610 هزار از این جمعیت زیر پوشش بیمه اجتماعی هستند.

وی توضیح داد: از آنجایی که دولت دو سوم از حق بیمه افراد زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان را پرداخت می کند، به طور یقین با توسعه حمایتی این صندوق، زمینه ماندگاری روستائیان گسترش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان مورد بی توجهی و غفلت قرار گرفته است، افزود: وضعیت جمعیتی و هویتی روستایی کشور هم به دلیل تصمیم گیری های غلط و نابخردانه از جمله تبدیل روستاها به شهر و بی توجهی به اهمیت تولید و اشتغال دچار اختلال شده و سبب شده است تا ماندگاری جمعیت در روستاها کم شود.

او ادامه داد: به طور یقین با توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، زمینه ماندگاری جمعیت فراهم شده و از مهاجرت جلوگیری خواهد شد.

فیروزی یکی از اقدامات دولت یازدهم برای توسعه صندوق اجتماعی را پرداخت بموقع دو سوم سهم آن دانست و تاکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان فرصتی برای روستائیان است.