آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
شهرستان ها
۷

اختصاص 100میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی روستاهای سمنان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان از اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی، عمران و آبادانی روستاهای استان خبر داد.

مجید ملکی در نشستی با دهیاران بخش مرکزی دامغان از افزایش سه برابری اعتبارات بهسازی معابر روستایی استان سمنان خبر داد و ابراز داشت: تاکنون برای 85 روستا طرح هادی اجرا شده است و امسال مطالعات اجرای طرح هادی برای 30 روستا در دستور کار قرار دارد.

وی سهمیه قیر یارانه ای روستاهای استان سمنان را سه هزار تن بیان کرد و افزود: دهیاران می توانند برای دریافت این فرآورده نفتی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه کنند.

علی اصغر مجد فرماندار دامغان نیز در این نشست ابراز داشت: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و ارتقاء منزلت اجتماعی روستاها و بهره برداری بهتر از ظرفیت آنها در دامغان، 10 روستای بالای 20 خانوار باهدف توانمند کردن اقتصاد و اشتغال بیشتر این روستاها به سازمان برنامه و بودجه استان سمنان معرفی شدند.

وی از احداث خانه های بهداشت و درمان روستایی در 30 روستای دامغان با صرف 120 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری خبر داد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: 70 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین آلات روستایی باهدف آبادانی و عمران روستاها اختصاص یافته است.

سید فرج الله احمدپناه تصریح کرد: به صاحبان اقامتگاه های بومی گردی در روستاهای استان سمنان برای نخستین بار 150 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه طی سال جاری پرداخت می شود.