آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
شهرستان ها
۷

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد: ایجاد 3 هزار هکتار گلخانه در سواحل مکران با انرژی خورشیدی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از تصویب طرح ایجاد گلخانه 3 هزار هکتاری با استفاده از انرژی خورشیدی در سواحل مکران خبر داد.

رضا نجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، با مشارکت و سرمایه گذاری متخصصین و سرمایه گذاران خارجی و داخلی، قرار است این طرح در منطقه «لیپار» چابهار اجرایی شود.وی ادامه داد: برق مورد نیاز گلخانه و آب شیرین کن های این طرح در بستر دریای عمان، با نصب 300 هکتار آینه انرژی خورشیدی تامین خواهد شد.

نجفی از کلنگ زنی این طرح ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و زمینه ایجاد شغل برای 31 هزار نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین از کشت محصول استراتژیک آناناس در سواحل مکران خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده، 5 هزار پاجوش آناناس از کشور هند وارد استان شده و عملیات پرورش و تکثیر این نهال ها از اسفندماه سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: این محصول هم اکنون به صورت آزمایشی در منطقه «باهوکلات» چابهار کشت شده که در صورت انطباق با شرایط آب و هوایی سیستان و بلوچستان، به شکل وسیع در جنوب استان کشت می شود.