آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۹۲۸
جهان
۸

رویداد

دیدار عادل الجبیر با ریاض حجاب

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، روز پنجشنبه با ریاض حجاب، هماهنگ کننده کل هیئت عالی مخالفان در مذاکرات سوریه در ریاض دیدار کرد. الجبیر در این دیدار بر موضع کشورش در حمایت از مخالفان سوریه تاکید کرد و به بررسی آخرین تحولات سوریه و نتایج نشست های ژنو پرداخت.

سفر گوترش به اسرائیل برای نخستین بار

دبیرکل سازمان ملل پایان ماه میلادی جاری به اراضی اشغالی و نوار غزه و رام الله سفر خواهد کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، آنتونیو گوترش در سفر سه روزه خود که 28 آگوست آغاز خواهد شد، با اسرائیلیان در تل آویو دیدار خواهد کرد و بعد از آن برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به رام الله می رود. وی به نوار غزه نیز سفر خواهد کرد.

سوگند کابینه جدید پاکستان

کابینه جدید دولت پاکستان روز گذشته پس از یک هفته اغتشاش سیاسی در این کشور سوگند یاد کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برخی از تغییرات شناخته شده در این کابینه 43 عضوی عبارت اند از اولین وزیر خارجه دولت پاکستان از سال 2013 تاکنون، چراکه در دوره دولت نواز شریف، وزیر خارجه رسمی وجود نداشت و وظایف این سمت به سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نواز شریف، سپرده شده بود. در کابینه جدید خواجه محمد آصف، وزیر دفاع سابق، قرار است وزیر خارجه شود.

برگزاری اولین جلسه مجلس موسسان ونزوئلا

اولین نشست مجلس بازنویسی قانون اساسی ونزوئلا با حضور 545 نماینده روز گذشته تشکیل شد. این مجلس می تواند به رویارویی میان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و مخالفانش تبدیل شود. در همین حال، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه ای گفت: آمریکا مجلس موسسان ونزوئلا را به رسمیت نخواهد شناخت چراکه انتخابات مربوط به آن فاقد نظارت بین المللی بوده است.

سفر ولد شیخ احمد به مسقط برای بررسی پرونده یمن

اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن، با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان، در مسقط دیدار و با وی درباره مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، شیخ احمد در صفحه خود در توییتر دیدارش با یوسف بن علوی را بسیار مثبت خواند و گفت: وزیر خارجه عمان بر لزوم پایان جنگ یمن در سریع ترین زمان ممکن و حمایت از تلاش ها برای صلح تاکید کرد.