آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
اقتصادی
۴

یک مقام مسئول: مدیریت بازار با نظرات غربی منجر به چپاول مردم می شود

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان با اشاره به اینکه گرانی اخیر قیمت بلیط پرواز مشهد به دلیل مدیریت بازار با نظریات غربی است، گفت: با بلوف زدن این نظریه پردازان نتیجه این می شود که از اعتقادات مذهبی مردم برای چپاول سوءاستفاده می کنند.

وی در واکنش به افزایش قیمت بلیت پرواز مشهد گفت: وقتی می خواهند با استناد به نظریه های غرب، بازار را مدیریت کنند، نتیجه این می شود.

محمد محمدی در گفت وگو با تسنیم، درباره افزایش قیمت بلیت هواپیمای مشهد در روزهای اخیر اظهار داشت: وقتی بدون توجه به مبانی اعتقادی و صرفا با استناد به نظریه های اقتصاد غرب می خواهند بازار را مدیریت کنند و می گویند قیمت را بازار تعیین می کند، نتیجه این می شود که می بینیم؛ یعنی هر وقت تقاضا بالا رفت، قیمت ها هم بالا برود.

وی افزود: نظریه پردازانی که چشمشان به اقتصاد غرب است ببینند که نتیجه تئوری های مورد قبولشان چه هرج و مرجی در بازار ایجاد کرده است.

این عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: این تئوری برای زمانی است که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، آنگاه چنین حرفی را می توان پیاده کرد. با بلوف زدن این نظریه پردازان که آنها را به جان جامعه و مردم انداخته اند، نتیجه می شود اینکه از اعتقادات مذهبی مردم برای چپاول سوءاستفاده می کنند و صدای کسی در نمی آید.

محمدی تاکید کرد: این رقابت باید برای پایین آوردن قیمت ها باشد نه افزایش قیمت، آن هم در شرایط و وضعیت فعلی اقتصاد کشور.

گفتنی است، آن طور که مجید فرقانی دبیر انجمن صنفی خدمات هوایی سفر خراسان رضوی چند روز پیش گفته بود، قیمت بلیت رفت و برگشت تهران به مشهد به 600 هزار تومان رسیده است.وی یادآور شد: با وضعیت کنونی، آژانس های هواپیمایی غیرمجاز از ارادت مردم به امام رضا(ع) سوءاستفاده می کنند و بعضا کلاهبرداری هایی را از مسافران انجام می دهند و مردم باید در این زمینه کاملا هوشیار باشند.