آرشیو شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۶، شماره ۲۱۶۸۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

آزادی 704 زندانی جرائم غیر عمد با کمک خدام رضوی (ع)

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با کمک خیران و مساعدت خادمان بارگاه منور رضوی در هشت سال گذشته، 704 زندانی جرائم غیرعمد، در قالب طرح «یا ضامن آهو»، از زندان مشهد آزاد شده اند.

به گزارش ایرنا، سیدمرتضی بختیاری افزود: در این مقطع زمانی هر ساله در دهه کرامت 88 زندانی جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه استان و مشارکت آستان قدس رضوی از زندان مشهد آزاد می شدند که امسال نیز این برنامه عملی شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مشارکت مردم در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: خوشبختانه با کمک خیران و مردم شهر مشهد در 11 سال گذشته هشت هزار و 300 زندانی جرائم غیرعمد از زندان رهایی یافته اند. عضو هیئت مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی اظهار کرد: اگر راننده ای تصادف منجر به فوت شخصی کرد و به زندان افتاد نه تنها خانواده متوفی بلکه خانواده راننده هم عزادار می شوند، چون هر 2 سرپرست های خانواده خود را از دست می دهند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با کمک خدام دبیرخانه دائمی «ضامن آهو» از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تشکیل شده که در حوزه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به زندانیان نیازمند فعالیت می کند.

بنا بر آمار موجود اکنون 811 نفر به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد در زندان های خراسان رضوی زندانی اند که 420 نفر آنان در زندان مشهد محبوس اند.